რეკლამა Presa.ge-ზე,
სპეციალური ფასები: 599 877 900
„ფუდ­პან­და“ ჯგუ­ფის­თ­ვის ცენ­ტ­რა­ლუ­რი ევ­რო­პა სა­ერ­თა­შო­რი­სო სტრა­ტე­გი­ის­თ­ვის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ად­გი­ლი აღ­მოჩ­ნ­და
სა­ა­ხალ­წ­ლო სუფ­რის­თ­ვის ახა­ლი იდე­ე­ბი დაგ­ჭირ­დე­ბათ - უყუ­რეთ და სცა­დეთ!
ლი­ბერ­თი ბან­კ­მა სო­ლი­დუ­რი სიმ­სივ­ნით და­ა­ვა­დე­ბულ ბავ­შ­ვ­თა ცენტრს ფუნ­ქ­ცი­ო­ნი­რე­ბის­თ­ვის აუცი­ლე­ბე­ლი ტექ­ნი­კა გა­დას­ცა
სა­მუ­შა­ო­ე­ბის გაგ­რ­ძე­ლე­ბის მოთ­ხოვ­ნით საყ­დ­რი­სი-­ყა­ჩა­ღი­ა­ნის ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე აქ­ცია იმარ­თე­ბა
ყველა სიახლე
 კალენდარი
ორშ სამშ ოთხ ხუთ პარ შაბ კვ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
ამინდი
ქართული “დნმ”-ის სომხური საფუძველები?

14:47 22.10.2010
[“ჯი-ეიჩ-ენი”, თემურ ჭუმბურიძე]
ქართული ანბანი ჩვენი "დნმ"-ია, ჩვენი გენეტიკური კოდი, - ეს სიტყვები პრეზიდენტმა მიხეილ სააკაშვილმა ბათუმში განაცხადა, სადაც ქართული ანბანის მონუმენტს ჩაუყარა საფუძველი. ნამდვილად სასიხარულო ინფორმაციაა, ვერაფერს იტყვი და რამდენიც არ უნდა დაიხარჯოს ბიუჯეტიდან თუ სარეზერვო ფონდებიდან, არა მგონია, ამან პროტესტი გამოიწვიოს. თუ რატომ - ეს კიდევ ცალკე თემაა და ამაზე სხვა დროს, სხვა წერილში. ახლა კი, ორკვირიანი თავშეკავების შემდეგ, მინდა დავსვა (ან დავუსვა შესაბამის პირებს) რამდენიმე კითხვა, რაც ქართული ანბანის გარშემო ხდება. როგორც ამბობენ ხოლმე, ქართულ ენას, ქართულ ანბანს პატრონი არ ჰყავს, არადა, "როგორც ამბობენ" იქით იყოს და ნამდვილად არ ჰყავს! და აი რატომ... 

პრეზიდენტის ამ გამოსვლამდე 10 დღით და მეცნიერების მინისტრ შაშკინის მიერ ერევანში ქართველოლოგიის კათედრის გახსნამდე ორიოდე დღით ადრე 15-მდე ჟურნალისტმა ერევანში ვიზიტისას ხელნაწერთა ინსტიტუტს მივაშურეთ. 

გიდმა დიდი შემართებით დაიწყო თითოეული ხელნაწერის, მუზეუმში წარმოდგენილი სომეხი ისტორიკოსების, მწერლებისა თუ პოეტების ბიუსტთა და სხვა ექსპონატთა შესახებ თხრობა. 

ის-ის იყო, სომეხი განმანათლებელის, მესროპ მაშტოცის შესახებ მოკლე ექსკურსმაც მშვიდობიანად ჩაიარა და შემდეგ ექსპოზიციასთან გადავინაცვლეთ, რომ ჩვენ უკან მყოფი ჯგუფის გიდის ხმამ მიიპყრო ყურადღება - "სომხური ანბანის შექმნის შემდეგ, სომეხმა განმანათლებელმა მესროპ მაშტოცმა ანბანი შეუქმნა მეზობელ ქართველებსა და ალბანელებსაც", - სხაპასხუპით მოუყვა უცხოელ ტურისტებს გიდი. 

ჩვენი გიდი მივატოვეთ და შეიძლება "საერთაშორისო საზოგადოებისთვის" უზრდელად, მაგრამ მაინც შევაჩერეთ უცხოელების ჯგუფის "წინამძღოლ-მასპინძელი" და მისი ფუნქცია ჩვენ შევითავსეთ. ჯერ გიდს ვკითხეთ, მესროპ მაშტოცს რა წყაროების მიხედვით მიაწერდა ქართული ანბანის შექმნას. მან V საუკუნის სომეხი ისტორიკოსის, კორიუნის თხზულება "მაშტოცის ცხოვრება და მოღვაწეობა" დაგვისახელა. 

"არსებობს სომხური ისტორიული წყაროების გადმოცემაც ქართული დამწერლობის შექმნის შესახებ, რომელიც სომხურ და ალბანურ ანბანებთან ერთად, ქართულის შექმნასაც სომეხ სწავლულს, მესროპ მაშტოცს მიაწერს. ეს ცნობა დაცულია V საუკუნის სომეხი ისტორიკოსის, კორიუნის თხზულებაში "მაშტოცის ცხოვრება და მოღვაწეობა. თუმცა მნიშვნელოვანია, რომ V საუკუნის ხელნაწერში ეს ცნობა არ არის. იგი ამ თხზულების რამდენიმე საუკუნის შემდეგ გადაწერილ ხელნაწერში არშიაზეა მიწერილი, ხოლო შემდგომი პერიოდის ხელნაწერებში უკვე ტექსტშია მოთავსებული. იმავე პერიოდის, V საუკუნის სომეხი ისტორიკოსი ლაზარი პარფელი მაშტოცს მხოლოდ სომხური ანბანის შემქმნელად მიიჩნევს", - მივუგეთ გიდს და მეტი დამაჯერებლობისთვის ისევ კორიუნი მოვიშველიეთ, რომელიც ამბობს, რომ მესპორ მაშტოცმა ქართული ენა არ იცოდა და ამას სომეხი მხითარ აირივანეცის ვერსიაც დავუმატეთ... 

მოულოდნელმა წინააღმდეგობამ (მოულოდნელი იმიტომ, რომ არ ელოდა, თავის ქალაქში, თავის მუზეუმში, წინააღმდეგობას თუ წააწყდებოდა) მას ფარ-ხმალი არ დააყრევინა და, ჩემი აზრით, ოდნავ სულელური კითხვა დასვა: "მხედრული ანბანი ვინ შექმნაო". ამაზე გულიანად გავიცინეთ და ახლა უცხოელებს მივუბრუნდით. დავიწყეთ საქართველოს ისტორიისა და ქართული ენის წარმოშობის თეორიების ახსნა (სხვათა შორის, იგივე სომხური ვერსიაც ვახსენეთ, თავისი გამაბათილებელი არგუმენტებით). 

სასხვათაშორისოდ, მაგრამ ხაზგასმით, უცხოელებს ისიც ვუთხარით, რომ თანამედროვე მეცნიერები აღარც კი დავობენ იმაზე, რომ სომხური ანბანის ავტორი სირიულ და ბერძნულ დამწერლობებთან ერთად, სანიმუშოდ ქართულ ანბანსაც იყენებდა. 

ჩვენს "განსწავლულობას" მუზეუმში აყალმაყალი არ გამოუწვევია, მაგრამ აღშფოთებამ და ხმამაღალმა "თხრობამ" აშკარა ყურადღება მიიქცია. ამით კი ადმინისტრაცია დაინტერესდა და დაიწყო ერთი მითქმა-მოთქმა. 

ჩვენს გიდს გავხედე, ის იდგა შემდეგ ექსპოზიციასთან და მოთმინებით გველოდა. როცა ვუსაუყვედურეთ, მან რატომ "გამოტოვა" ჩვენთან უცხოელებისთვის განკუთვნილი ვერსია, მშვიდად და აუღელვებლად, ქართულად გვიპასუხა: "აქეთ მობრძანდით", შემდეგ კი რუსულად გააგრძელა: "მე თბილისელი ვარ და ამ თემაზე (გულისმობდა მაშტოცის მიერ ქართული ანბანის შექმნის ვერსიას) საერთოდ არ ვსაუბრობო. ჩვენთვის კი ცხადი იყო, რომ ის თბილისელობის გამო არ "გადაუხვევდა" მუზეუმის წესებს, აქ გადამწყვეტი როლი ჩვენმა ეროვნებამ შეასრულა. 

მუზეუმში ჩვენი დავა დიდხანს გაგრძელდა და ახლა ამის თხრობას არ გავაგრძელებ. 

კიდევ ერთი საინტერესო ამბავი მუზეუმის გარეთ გავიგეთ იმავე უცხოელებისგან, რომლებიც მუზეუმის წინ თავად მოგვიახლოვდნენ და შეიძლება ზრდილობისთვის, მაგრამ მაინც გვითხრეს, "ძალიან დავინტერესდით თქვენი მონათხრობით და საქართველოში აუცილებლად გესტუმრებითო". ცხადია, მადლობა გადავუხადეთ და რეფორმებიდან დაწყებული, აშენებულ-ასაშენებლის შესახებ ინფორმაცია მივაწოდეთ, სავიზიტო ბარათებიც გადავეცით და სამახსოვრო ფოტოებიც გადავიღეთ. და აი, აქ გაირკვა კიდევ ერთი საოცარი რამ - სომხურად რომ ვიცოდე, ვიტყოდი - "სად იყო ძაღლის თავი დამარხული". ტურისტებმა გვითხრეს, რომ როდესაც სომხეთში ტუროპერატორს დაუკავშირდნენ, მათ დაგეგმილი ჰქონდათ საქართველოში ვიზიტიც, თუმცა პასუხად მიიღეს, რომ საქართველოში მოგზაურობა საშიში იყო და, არც მეტი არც ნაკლები, "თბილისის გარეთ ვერ გავიდოდნენ, რადგან კრიმინოგენული ვითარების გამო, მათ სიცოცხლეზე პასუხისმგებლობას ვერავინ აიღებდა". 

ეს უკვე მეტისმეტი იყო. მაქსიმალურად შევეცადეთ, მათთვის შიში გაგვეფანტა. ბიზნესის კეთების სიმარტივეზე, პოლიციის რეფორმაზე და ა.შ. ყველა სიკეთეზე ვესაუბრეთ, კიდევ ერთხელ დავპატიჟეთ საქართველოში და დავემშვიდობეთ... 

თბილისამდე მოვედით. სადახლოს საბაჟო-გამშვებ პუნქტზე სომხურ მხარეს სულ 20-25 წუთს მოგვიწია გაჩერებამ. აი, ქართულ მხარეს კი დიდი დაკითხვა მოგვიწყვეს - ვინ ვიყავით, სად ვიყავით და ა.შ.. შემდეგ დამკითხველებს კიდევ ერთი მებაჟე შემოუერთდა, რომელმაც გვითხრა "ერევანში წასვლას გერგეთში წასულიყავითო" (ეტყობა, თავად გერგეთის იქით არსად ყოფილა და არც აპირებს წასვლას) და ახლა მან დაიწყო კიდევ ერთხელ 15 პასპორტის შემოწმება. არც ეს იკმარა და გოგონების ხელჩანთებიდან დაწყებული, ყველაფერი პირადად გაჩხრიკა. ერთსაათიანი ჩხრეკის შემდეგ გვითხრა, დაბრძანდით თქვენს მიკროავტობუსში, თავისუფლები ხართო. 

ჩავსხედით. გამშვები პუნქტის ტერიტორიიდან გამოსულები არ ვიყავით და კიდევ ერთმა "მებაჟემ" გაგვაჩერა და გვისაყვედურა - რატომ სხედხართ, ეს მონაკვეთი ფეხით უნდა გამოიაროთ, ჩამობრძანდით, პასპორტები უნდა შევამოწმოო. "მაგას ჩამოსვლა რად უნდა, მობრძანდი და შეამოწმეო", - წამოიძახა ჩვენი მანქანიდან ერთ-ერთმა. მართლაც, მოვიდა. 15 პასპორტის სათითაო გვერდს ფურცლავდა, დროდადრო ჩვენ შემოგვხედავდა და ადარებდა პასპორტის ფოტოებს. ამ ყველაფერმა ასე 35-40 წუთი კიდევ წაიღო. სულ 2 საათს მოგვიწია "გამარტივებულ" "თანამედროვე ტექნიკით აღჭურვილ" საბაჟო-გამშვებ პუნქტზე საკუთარ ქვეყანაში შემოსვლისთვის საჭირო პროცედურის გავლამ. ცხადია, 2-საათიანმა "ჩხრეკამ" გვარიანი რიგიც გამოწვია. არადა, როგორ მინდოდა, მენახა მართლაცდა გამარტივებული პროცედურა. აი, ისეთი, ტელევიზორში რომ გვაჩვენებენ, რომელიმე მინისტრი რომ მივა ხოლმე, გაღიმებული მებაჟე რომ უცქერის და კეთილ მგზავრობასაც უსურვებს. ეტყობა, ესეც სანახაობაა. ეს ყველაფერი გულდასაწყვეტია, თორემ ალბათ ეს პროცედურა ასე უწერიათ კანონში და ზოგიერთი შეიძლება შემედავოს, უნდა გაეჩხრიკეთ, აბა რა უნდა ექნათო. მე კი სულ სხვა რამეს ვამბობ - მინდოდა მენახა ისეთი, როგორიც ტელევიზორში მრავალათასიანი ბიუჯეტის მქონე სიუჟეტებსა და სარეკლამო რგოლებში არის-მეთქი, ოღონდ გულწრფელად მქონდა ამისი სურვილი. თუმცა ამაზე მტკივნეული და მნიშვნელოვანი ერევანში მოსმენილი ამბავი იყო... 

ისევ ქართულ ენას მივუბრუნდეთ. ვფიქრობ, უნდა დაისვას კითხვები, - რისთვის ვდგამთ დედაენის ძეგლს? რისთვის ვხსნით ერევანში ქართველოლოგიის კათედრას? ვინ ინტერესდება, რას ასწავლიან საქართველოში არსებულ სომხურ სკოლებში ქართული ანბანის წარმომავლობისა და მთელი რიგი ისტორიული საკითხების შესახებ? იცის თუ არა მეცნიერების მინისტრმა დიმიტრი შაშკინმა ეს ყველაფერი და რას აკეთებს საქართველოს ელჩი სომხეთში? ერთხელ მაინც თუ ყოფილა ამ მუზეუმში ან თავად, ან საქართველოს კულტურის სამინისტროს დელეგაცია და "ზეპირსიტყვიერი" აღშფოთება თუ მაინც გამოუხატავთ? 

რაც შეეხება ტურისტული კომპანიების საკითხს, ამაზე, ალბათ, ყველაზე კომპეტენტურმა ვერა ქობალიამ უნდა გაგვცეს პასუხი. რას აკეთებს მისი კონკურსის წესით შერჩეული ტურიზმის დეპარტამენტის ახალი ხელმძღვანელობა ამ მიმართულებით? 

რა თქმა უნდა, არავითარი სურვილი არ მქონია და არც მაქვს, რომ ეს თემა რაიმე სახის დაპირისპირების მიზეზად იქნეს გამოყენებული. მაგრამ რას აკეთებს სახელმწიფო?! რა განმარტება მივცეთ ტურისტებს ბათუმში დედაენის მომუმენტზე და პრეზიდენტის სიტყვებზე - "ქართული ანბანი ჩვენი "დნმ"-ია, ჩვენი გენეტიკური კოდია"-ო?! 

სომხეთში ნავიზიტარ ბატონ შაშკინს საქართველოს პრეზიდენტი აღნიშნულთან დაკავშირებით საქმის კურსში, ალბათ, არ ჩაუყენებია, არც სომხეთში საქართველოს საელჩოს დაუდია პატივი ბატონი ვაშაძისთვის, "რაპორტის" სახით ეცნობებინა ეს საკითხი, თორემ სხვა რომ არაფერი, კიდევ ერთხელ დასხდებოდნენ ქართველი და სომეხი მეცნიერები, ყოველგვარი ზედმეტი ვნებების გარეშე "გაივლიდნენ" ამ საკითხს და შეთანხმებას მიღწევდნენ (თუმცა კიდევ ერთხელ აღვნიშნავ, რომ არც ერთი სერიოზული თანამედროვე მეცნიერი ამ საკითხს ეჭვის ქვეშ აღარ აყენებს და ქართული ანბანის სომხური წარმომავლობის ვერსია მხოლოდ კომიკურად მიიჩნევა). 

ისე, მიტინგზე გადმომდგარი ზოგიერთი ქართველი ისტორიკოსის, მეცნიერისა თუ პროფესორის მიმართაც მინდა ვთქვა - შუაგულ რუსთაველზე რომ გვახსენებენ "ენა, მამული, სარწმუნოებაო", იქნება ეს ყველაფერი ისე, როგორც მეცნიერს, პროფესორსა და ისტორიკოსს შეეფერება, სომეხი კოლეგებისთვის აგეხსნათ? 

ამ წერილის წაკითხვის შემდეგ, ალბათ, კიდევ მრავალი იტყვის, - "რას გვიშვება ეს სააკაშვილიო", მაგრამ იქნებ საკითხი ასე დავსვათ, რას აკეთებს საკუთარი პერსონის "პიარის" გარდა, მეცნიერების მინისტრი? მისი ნარცისიზმის შედეგად, წლების შემდეგ ხომ არ გაჩნდება სომხეთის ხელნაწერთა ინსტიტუტის გიდების ტექსტში შემდეგი ფრაზა: "ქართველებმა 21-ე საუკუნეში ძეგლი დაუდგეს ქართულ ანბანს, რომელიც მათთვის სომეხმა განმანათლებელმა მესროპ მაშტოცმა შექმნა"... 


ბეჭდვა  
კომენტარები:
კომბლე2010-10-22 14:56:37
უსაშველოდ გაზრდილი ამბიციები საბოლოოდ დაასამარებს სომხეთს .
იყო და არა იყო რა.

2010-10-22 15:02:41
ნეტა მატენადარანში რო იყვნენ, იქ ქართველების აღსანიშნად ასეთივე ფოტო ჰქონდათ სადმე გამოკიდებული, როგორც ამ სტატიას აქვს წამღძვარებული? "არავითარი სურვილი არ მქონია და არც მაქვს, რომ ეს თემა რაიმე სახის დაპირისპირების მიზეზად იქნეს გამოყენებულიო" და ილუსრაციადაც კი შეურაცხყოფა აქვს სტატიას.

L.V2010-10-22 15:07:00
თავის თავს უჩალიჩებენ და ვერ ხვდებიან...

გიორგი2010-10-22 15:09:42
სომხები ამტკიცებენ, რომ ქართული ანბანი მესროპ მაშტოცმა შექმნა და ამაზად ჰზვებიან ამ ამბავს საკუთარ მუყეუმში. ალბათ საკუთარ წიგნებშიც წერენ... და მერე რა? ისინი რომ ამტკიცებენ, ეგ არც მიკვირს და არც მადარდებს. მათი მტკიცება ჩვენ რომ არ გვკიდია და სერიოზულად ვშფოთავთ, ეგ მაკვირვებს. რამე ახალი ანეკდოტი საუკეთესო პასუხი იქნებოდა ასეთ მეცნიერულ თეორიებზე

დავით2010-10-22 15:11:12
გაიხარე!!!

კომბლე2010-10-22 15:26:16
სომეხი კვდება და უფროს შვილს ეძახის,
--არმენ! აქა ვარ მამი უთხრა უფროსმა.
--აკოფ!--მეც აქა ვარ მამი! უპასუხა შუათანამ.
--საქო!--გისმენ მამი, უთხრა უმცროსმა.
--ყველა რო აქა ხართ ცეხში ვინღა დატოვეთ თქვე შტერებო თქვენა!
.
.
ანბანი კი არა საანგარიშო "ჩოტკი" მოიგონეს ოღონდ სომხებმა თუ ებრაელებმა ეგ აღარ მახსოვს.

გიორგი2010-10-22 15:27:31
ძველია :))

ქარუმა2010-10-22 15:29:03
სამწუხაროდ ამ ჩვენი ,,მოძმე" ერის წარმომადგენლებს ბადალი არა ჰყავთ საქართველოს ისტორიის გაყალბებაში. ორი წლის წინ სომხებმა გამოუშვეს 500 გვერდიანი წიგნი ,,ჯავახქ" რომელშიც ჯავახეთის ტერიტორიებისა და მასზე განლაგებული ქართული ტაძრების სომხურობას იჩემებენ, ასევე ტაო-კლარჯეთს შიდა სომხეთს უწოდებენ და ძეგლები ბანა, ოშკი, ხახული,პარხალი, შატბერდი, ოთხთავი და მრავალი სხვა სომხური არქიტექტურის ძეგლებადაა წარმოჩენილი, ქართული ანბანის სომხური წარმომავლობის ამბავიც მათი მხრიდან არახალია,ძველია. ერთადერთი მეცნიერი, რომელიც ქართულ ინტერესებს იცავს ამ სფეროში, პროფესორი, ბ-ნი ბონდო არველაძეა. აუცილებელია, მეცნიერებათა აკადემიის ბაზაზე შეიქმნას ქართველ მეცნიერთა მობილური ჯგუფი, რომელიც წინ აღუდგება ისტორიის გაყალბებას.

კახა2010-10-22 15:29:32
როგორც ყველა ადამიანს ასევე ყველა ერს აქვს ხასიათი, ერის ხასიათი არის ზოგადად განზოგადებული. კონკრეტულ სომხებს არაფერს ვერჩი მგრამა როგორც ერის ხასიათზე შემიძლია ვთქვა რომ არიან ჩ ა თ ლ ა ხ ე ბ ი !

კომბლე2010-10-22 15:31:10
გულუხვები არიან სომხები, თავისთვის ერთი ანბანი შექმნეს ქართველებისთვის სამი, ჩვენ კი დაუნახავები ვყოფილვართ.

კახა2010-10-22 15:34:32
კომბლე ჩაგეთვალა :))))

G2010-10-22 15:39:58
რაზეა ლაპარაკი? განა არ იცით რომ მაშტოცმა მთელ მსოფლიოს შეუქმნა ანბანი?...ქრისტეფორე კოლუმბი რომ სომეხი იყო და ამერიკა აღმოაჩინა,ესეც არ იცოდით???..როცა დოდი სომხეთი ისევ აღორძინდება,კრასნოდარის და სტავროპოლის მხარე,როსტოვის ოლქი მის შემადგენლობაში შევა,როგორც გზააბნეული ტერიტორიული ერთეულები...მერე რა,რომ ახლა სომხეთი რუსეთისგან არ ითხოვს ამ ტერიტორიებს და რომ სომხური ენა ჯერჯერობით არ არის რეგიონალურ ენად გამოცხადებული! ნუ გავიწყდებათ რომ ამ ზემო აღნიშნულ რეგიონში 100 ჯერ მეტი სომხობა ცხოვრობს,ვიდრე ერთ ციცქნა ეგრეთ წოდებულ "ჯავახკში" !..ასევე დიდი სომხეთის შემადგენლობაში შევა კალოფორნიის შტატი,როგორც ცალკე ტერიტორიული ერთეული..ისტორიული სამართლიანობა ბოლოს და ბოლოს ხომ უნდა აღსგდეს???

2010-10-22 15:40:35
საქართველოს ორი დიდი ისტორიული მტერი ყავს.ერთი სამხრეთში, მეორე ჩრდილოეთში.

Givi2010-10-22 15:40:37
რაზეა ლაპარაკი? განა არ იცით რომ მაშტოცმა მთელ მსოფლიოს შეუქმნა ანბანი?...ქრისტეფორე კოლუმბი რომ სომეხი იყო და ამერიკა აღმოაჩინა,ესეც არ იცოდით???..როცა დოდი სომხეთი ისევ აღორძინდება,კრასნოდარის და სტავროპოლის მხარე,როსტოვის ოლქი მის შემადგენლობაში შევა,როგორც გზააბნეული ტერიტორიული ერთეულები...მერე რა,რომ ახლა სომხეთი რუსეთისგან არ ითხოვს ამ ტერიტორიებს და რომ სომხური ენა ჯერჯერობით არ არის რეგიონალურ ენად გამოცხადებული! ნუ გავიწყდებათ რომ ამ ზემო აღნიშნულ რეგიონში 100 ჯერ მეტი სომხობა ცხოვრობს,ვიდრე ერთ ციცქნა ეგრეთ წოდებულ "ჯავახკში" !..ასევე დიდი სომხეთის შემადგენლობაში შევა კალოფორნიის შტატი,როგორც ცალკე ტერიტორიული ერთეული..ისტორიული სამართლიანობა ბოლოს და ბოლოს ხომ უნდა აღსგდეს???

დავით2010-10-22 15:46:26
ქართული დამწერლობის და ენის შესახებ "არმენული" მოსაზრებები მესროპ მაშტოცის მიერ ნაჭამი "სპაგეტივით" ჩახლართულია და ალბათ მას ბოლო არც ექნება... მაგრამ ძალიან ლოგიკურად, პირდაპირ (ან შუაგულში) იყო ჩართული საზღვრის კვეთის ქართული პროცედურების სირთულე,... არა!!! რას ამბობთ!!! ეს არ არის ბოლო დროს საქართველოში განხორციელებული პოლიტიკური პროცესების უარყოფითი შეფასება, არა!! როგორ გეკადრებათ?! სტატიის თემა: ქართული "დნმ"-ის სომხური საფუძველები და საზღვრის კვეთის პროცედურა - ეს ხომ ერთი საკითხია და ერთმანეთზე გადაბმულ-გადაჯაჭვული...

ქართველი2010-10-22 15:53:01
რა ვუყოთ, თუ ეგეთი ხასიათი აქვთ ხო არ გაწყვიტავ, ყველა თავისუფალია, რასაც უნდა, იმას იფიქრებს.
სხვათაშორის, სომხეთში მოსახლეობა მცირდება, საქართველოს კიდევ აქვს გარკვეული რესურსი, მაგრამ სომხეთში ისედაც 3 მილიონი არიან.
შობადობა მცირეა, სიკვდილიანობა-დიდი.
საქართველოდან გადინება გაიზარდა ხალხის, მაგრამ რაღაც ეტაპზე ეგ გაჩერდება, შობადობის მაჩვენებელი კი სიკვდილიანობისას აჭარბებს.
ბოლო-ბოლო ხალხიც დაბრუნდება უმუშევრობის დონე რომ დაიკლებს.
ერთ-ერთი სომეხი ექსპერტი წერდა სომხეთში კატასტროფულ დემოგრაფიულ ვითარებაზე და მაგიტომ ვამბობ, მე არაფერი მომიგონია.
"ასე თუ გაგრძელდა, მალე რესურსები აღარ ეყოფა ქვეყანას საკუთარი უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად".
ეგ ერთი და მერე მეორეც, გენეტიკის საწინააღმდეგო არაფერი არ მაქვს, ყველა იმ სომეხს გაუმარჯოს, ვინც საქართველოში გაიზარდა და მასზე გული შესტკივა!!!
ეგეთებიც არაერთია.

კომბლე2010-10-22 15:55:19
^საზღვარზე იმიტომ ჩხრეკენ და შმონავენ ყველას რომ გვეშინია სასომხეთიდან კიდევ ერთი ქართული ანბანი არ შემოვიდეს, ჯერ ის სამი ვისწავლოთ რაც დაგვიტოვეს და მეოთხე შემდეგ მოგვაწოდონ, ამ საკითხში მართალია მთავრობა.

ქართველი2010-10-22 15:57:24
უფრო სწორად "ეგეთიც".
რაც შეეხება ქართული ანბანის სომხურ წარმოშობას, სომხები მაგას არც თუ უსაფუძვლოდ იგონებენ, მსოფლიო სამეცნიერო აზრიც მნიშვნელოვნად მიიჩნევს მაგ ვერსიას, უფრო სწორად ყველაზე სარწმუნოდ, სხვადასხვა ენაზე ნახეთ ვიკიპედიებში, თუმცა გარკვეული არ არის ზუსტად საიდან წარმოიშვა საბოლოოდ.

მართლა გამიკვირდა, მაგრამ რატომღაც ეგრეა რა.
ისე მაგას მივხედავ, ვიკიპედიას გადავატრიალებ და მომეხმარონ განათლებული ქართველებიც, ვისაც აქვს მტკიცებულებები, თავისუფალი ენციკლოპედია ტყუილად ხომ არაა.

იმ ერელი2010-10-22 15:58:10
ბოლო საუკუნეები არმენები ისტორიას, რომ გვიყალბებენ ჩემთვის ასე თუ ისე ცნობილია,მაგრამ თუ ისინი ისტორიას 15 საუკუნე გვიყალბებდნენ მართლა არ ვიცოდი.რომელი ერიც არ უნდა იყოს ისტორიის მპარავი,ის უნდა ჩაითვალოს ყველაზე დიდ ქურდად,უკულტუროდ,უზნეოდ და უნამუსოდ მთელ დედამიწაზე.ჩვენს ისტორიას თუ გადავხედავთ, მართლა სიამაყით აგვევსება გული.მივხვდებით რა შორს წავედით იმათგან, ვინც სხვისი ისტორიის ხარჯზე ცხოვრობს. ჩვენი ჯიშით,ჩვენი დნმ-ით მართლა უნდა ვიამაყოთ.ქართველის ღირსება იმაშია,რომ სხვისას არაფერს მიისაკუთრებს.ასეთთა ხვედრია ეტყობა რჩეულობა.საერთოდ რა უნდათ ამ არმენებს ვერ გავივე. მათი "ჩალიჩი" კუ და მორიელის იგავს მახსენებს "...ასეთი ჯიშისანი ვართო..." ფაქტობრივად, თუ დღეს ისინი რომელიმე ქართულ ძეგლზე ქართულ წარწერას შეცვლიან,გავა საუკუნეები და შემდეგ სადავო გაგვიხდება მისი კუთვნილების დამტკიცება.შეიძლება ასე დაცემა? თურმე შეიძლება.ეს რა თქმა უნდა მთლიან ერს არ შეეხება.ძირითადად ეხება არმენთა ხელისუფალთ,ვითომ მეცნიერებს და ყველა იმათ,ვინც ასეთ ავდმყოფურ ცხოვრებას ირჩევს.
ღმერთო დაგვიფარე ქართველები მსგავსი სიმდაბლისაგან.

ალექსა2010-10-22 15:59:51
თბილისელი სომხები კარგი ხალხია,ისე კახას ვეთანხმები...

გიორგი2010-10-22 16:01:18
სომეხი რო ხარ ადამიანი მაგაზე საშინელება არარსებობს!!!!!!!!!

ლაშა2010-10-22 16:01:52
სომხები მალე მიიღებენ იმას რო შევლენ ისტორიის ნარკვევებში,ოდესხაც აქ სახლობდნენ ყველას და ყველაფრის შექმნელები,რომლებიც თავისმა შემქნელებმა გადააშენეს ამ ქვეყნიდან!.

ჯონი მესხი2010-10-22 16:19:22
ტაგვმა ტხარა ტხარაო და შეეთხრებათ მაგათ ერთი დგე იკნება......ჩვენით ჩამენ პურს ომის დროს ლამის შიმშილით დაცყდნენ.ალიევმა სადაც ეხლა სომხეთია იკ აზერბაიჯანი იყოო და მართალია სომხები ურარტუს ტერიტორიაზე დგევანტელ ტურკეტIს ტერიტორიაზე ვანის თბასან სახლობდნენ და ამოეტეს..... მერე....რო იყვნენ რუსების იმედზე ხო მიატოვეს და ამოხოცეს ტურქებმა ეხლაც აკიცინებენ იმათი იმედით და ნახეთ აზერბაიჯანმა რა უკნას მაგათ კიდე მიაგენოციდებენ.ადრე ჩვენ ვშველოდით მაგ საცოდავებს და ეხლა ვნახოთ ერთი

რავა გადამრიეთ2010-10-22 16:19:42
დავით 2010-10-22 15:11:12
გაიხარე!!!


რას ჰქვია, გაიხარე?! ანეგდოტები ჩემზე უფრო არ გიყვარს (კიაზო "მამარაგებს"), მარა ახლა მაგის დროა?! ეგ ხალხი სხვისი კულტურის მიმტაცებელი იყო ხშირად! ამის "დაკიდება" როგორ შეიძლება? ანბანი შვილივით მოსაფერებელია და შენი შვილი რომ მიითვისოს ვინმემ როგორია?! (ახლა მაგარი სერიოზული ვარ).

დავით, აჰა შენ ანეგდოტი:

სომეხს ეკითხებიან: -რომელია მსოფლიოში ყველაზე ლამაზი ქალაქი?
- ერევანი!
- რამდენი ბომბი ეყოფა?
- მაშინ, თბილისი!

ხედავ, ჩვენი როგორი ჯინი აქვთ?!
(თბილისელ სომხებთან ბოდიში, ძალიან ჯიგარი ხალხია)

რავა გადამრიეთ2010-10-22 16:25:15
კომბლე 2010-10-22 15:55:19
^საზღვარზე იმიტომ ჩხრეკენ და შმონავენ ყველას რომ გვეშინია სასომხეთიდან კიდევ ერთი ქართული ანბანი არ შემოვიდეს, ჯერ ის სამი ვისწავლოთ რაც დაგვიტოვეს და მეოთხე შემდეგ მოგვაწოდონ, ამ საკითხში მართალია მთავრობა.


მაგარია:))))))))))))))))))))0

რავა გადამრიეთ2010-10-22 16:26:21
ქართველი 2010-10-22 15:57:24
უფრო სწორად "ეგეთიც".
რაც შეეხება ქართული ანბანის სომხურ წარმოშობას, სომხები მაგას არც თუ უსაფუძვლოდ იგონებენ, მსოფლიო სამეცნიერო აზრიც მნიშვნელოვნად მიიჩნევს მაგ ვერსიას, უფრო სწორად ყველაზე სარწმუნოდ, სხვადასხვა ენაზე ნახეთ ვიკიპედიებში, თუმცა გარკვეული არ არის ზუსტად საიდან წარმოიშვა საბოლოოდ.

მართლა გამიკვირდა, მაგრამ რატომღაც ეგრეა რა.
ისე მაგას მივხედავ, ვიკიპედიას გადავატრიალებ და მომეხმარონ განათლებული ქართველებიც, ვისაც აქვს მტკიცებულებები, თავისუფალი ენციკლოპედია ტყუილად ხომ არაა.

არ დაიჯერო!! ეგენი კულტურის ქურდები არიან!!

იმ ერელი2010-10-22 16:27:52
გიორგის,

ასე გულარხეინები,რომ ვართ იმიტომ არის ჩვენი საქმე კარგად.ტერიტორიების,კულტურის ახევას ცდილობენ და ჩვენ ერთმანეთს წერილებს ვწერთ.ამ სფეროს მეცნიერი,რომ ვიყო რა გამაჩერებდა,მთელ ქვეყანას შევძრავდი.რას აკეთებენ ჩვენი მეცნიერები გაუგებარია.
ქართველს.
სხვა სახელი მაინც დაირქვი.შესაძლოა არმენიც კი იყო ისეთი აზრები გაქვს.არავინ მათ გაწყვეტას არ აპირებს.რა გადაგვაყოლეს "დიდ არმენიას".რაღაც ერთი საუკუნე თუ ქონდათ იგი,თანაც დაპყრობილ ტერიტორიებზე.არმენები(არიელები)ჩრდილოეთიდან მოსულები არიან.იმიტომ არ ითვლებიან ისინი კავკასიელებად.მსოფლიო სამეცნიერო აზრიც ანბანთან დაკავშირებით მათი ასეთი "ჩალიჩის" დამსახურებაა და მეტი არაფერი.თუ არმენები ვეღარ მრავლდებიან,მოკიდონ ხელი თავის არმენებს და წაიყვანონ თავისთან.

იმ ერელი2010-10-22 16:30:43
ლაშას,

ძალიან მაგარი ხარ.მოკლედ და კონკრეტულად,განაჩენი გამოტანილია.

აჯახე2010-10-22 16:32:07
სული ვაცხონე იმ ქართველი ქურუმისა: ვინც ანბანის შექმნის საძნელო საქმეს შეეჭდა, რო გამოგვაფხიზლა ამ ოცდახუთი საუკუნის შემდეგაც!

იმ ერელი2010-10-22 16:35:04
ნახეთ როგორი სურათი დაიდო.

რუსუდანი2010-10-22 16:41:15
ეს ახალი ამბავი როდია, სომხები სულ იმას ცდილობენ სათავისო საქმე გაიკეთონ.ჩვენ არ უნდა მოვეშვათ. ვერ ხედავთ რა ამბავია ზაფხულში აჭარაში? სომხები ტაქსაობენ და ლუკმას აცლიან გაჭირვებულ ხალხს.ისე ყოჩაღ. რომ არა დევნილები თბილისიც მალე გასომხდებოდა.

2010-10-22 16:42:33
თბილისელი სომხები ჯიგარი ხალხია! დო პარი დო ვრემენი.

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 16:44:34
სომეხი რითია თქვენნაირებზე ნაკლები?
თავზე დიდი წარმოდგენა რომ გავქთ...

სომხები იყოთ ცოტა მეტი ჭკუა გექნებოდათ!

ეგრისელი2010-10-22 16:45:29
ეს რა ჰქენის მესროპ!!! რატომ ჩაიდინე ასეთი ცოდვა ? რაა უფალო კითხა მესროპმა :) სომხებს რომ შეუქმენი ანბანი რა დაგიშავეს მეზობელმა ქართველებმა ?! მაშინ წამოდგა მესროპი საწოლიდან ჩაიწვა ნაბდის ჩუსტები, მიჯდა მაგიდას და ამ დროს გამეეღვიძა :))) მე უფრო კორნელისეულ ვერსიას მივყვები და მგონია რომ ჩვენი ანბანის ფესვები ბერძნულში უნდა ვეძებოთ

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 16:47:27
გონზე მოდით ყველა და საკუთარ თავზე რაც გაქვთ წარმოდგენა იმის 10-იც არ ხართ !

კახა2010-10-22 16:53:53
ზაზა-ს
ჩვენ არ ვამბობთ რომ ჩვენ ვინმეს ვჯობივართ, ეგენი არიან ჩთლახები ჩვენ ვართ ბედოვლათები. ეხლა მითხარი რომელი უკეთესია? :))))

ნელი2010-10-22 16:54:48
სომეხი მტვერს არ შეიბერტყს თუ ქართველს არ შეაყარაო---ასეა ნათქვამი და ეს ყველაფერში ჩანს

გიორგი2010-10-22 16:58:46
არა, მაინც არ მესმის, რა აკლდება საქართველოს ან მის კულტურას იმის გამო, რომ სომხები (ან ვინმე, კიდევ) თვლიან, რომ მაშტოცმა შექმნა ქართული ანბანი. ამტკიცონ და იყვნენ. ამის გამო ქირის გადახდა მოგვიწევს განვლილ საუკუნეებზე გადანგარიშებით თუ ეროვნების გამოცვლა? მეზობლად გვყავს ჩევნზე მცირერიცხოვანი ერი, ჩვენზე რთული ისტორიით და ჩვენზე მეტი აკვიატებებით. რა ვქნათ ახლა? დავიგინოთ, რომ ჩვენია? თუ რამე უკეთესი გზა იცით, სომხების გადარწმუნების? ნეტავ მაგის გარდა სხვა სადარდებელი არ გვქონდეს... იყოს, ჩინური იეროგლიფებიც და არაბული დამწერლობაც მაგათი მოგონილი იყოს: ჰობი ჰქონდა ასეთი მაშტოცს, რა ექნა? გაიღიმეთ, მეგობრებო. თავიანთი გასაჭირიც ეყოფათ!

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 17:00:00
100-200 და თუნდაც 10,000 ჩთლახი ყველგან არის, მაგრამ არ შეიძლება მთლიანად ერს დააბრალო ჩთლახობა.
ჩვენ რომ გვკითხოს კაცმა ოსებსაც და აფხაზებსაც ჩთლახებს ვეძახით და ვინ არის კარგი მარტო ქართველი?
მაგრამ არც ესე მარტივად არის საქმე, ქართველებშიც კიდევ გამოყოფენ მეგრელებს და ა.შ. და ბოლოს იქამდე დადის საქმე რომ ყველას მარტო თავისი თავი ჰგონია მაგარი!

გიორგი2010-10-22 17:02:56
პს ფოტო მართლა უგემოვნოა

დავით2010-10-22 17:05:38
ვახ კაცო....

ეგ ყველაფერი მთლად აგათი ბრალი არ უნდა იყოს და რატომ, შევეცდები ავხსნა... ქართული ტოლერანტობა ხომ გაგიგიათ, ვითომ ყველას და ყველაფერს რომ ვიფარებდით,, ხოდა მაგის ბრალია ეგ,, კონკრეტულად თუ ვინმე შევიფარეთ ყელას უთხარით რომ, რაც ქართულია შენია,, ჩემი სახლი შენია, ჩემი მწერლობა შენია, ჩემი მიწა შენია, ჩემი მეფე შენია და ა. შ.. ოღონდ ამას იმიტომ კი არ ვაკეთებდით რომ ძალიან გულუხვები ვართ, არამედ იმიტომ რომ ამ ხალს ჩვენ ქვეყანაში შინაურებად ეგრძნოთ თავი , და მათი ქვეყნის განვითარებაში ჩაბმა მოგვეხერხებია, ანუ დღევანდელი გაგებით ინტეგრაცია,, ბოლო 800 წელი თუ მეტი არა სომხეთის და საქართველოს ისტორია თითქმის ერთიდაიგივეა, ფაქტობრივად ერთ სახელმწიფოში ვცხოვრობდით, ამიტომ ჩემს მიერ ზემოთ გამოთქმულ აზრს ყველაზე ხშირად სომხებს ვეუბნებოდით. ხოდა დაიჯერა ხალხმა და რა გიკვიიირთ? ვცდლობდით მნიშვენოვნად ეგრძნოთ თავი, მეფის დედა სომეხი, სარდალი სომეხი ,, ციხისთავი სომეხი , რამდენი ფაქტია ასეთი ჩვენს ისტორიაში უამრავი, ასე რომ ტოლერანტობა ექსპანსიის კარგად მოფიქრებული მეთოდი იყო, ისე ამას ეხლაც თუ თავის დანიშნულებით გამოვიყენებთ ზალიან მაგარი იქნება, თან არცერთი სხვა ერი თავს დაჩაგრულად არ იგრძნობს ძალიანაც მოეწონება,,, რავარია აზერი და სომეხი ქართულს რომ იცეკვებეეენ? აააა?

მერაბი2010-10-22 17:06:59
ქალაქ რომის მერმა გადაწყვიტა რომ სამადლობელი წერილი გაუგზავნოს სომხეთის მთავრობას და სომეხ ხალხს იმ დიდი ისტორიული წვლილისათვის რაც სეიტანა სომეხმა ერმა რომაელთა განათლებასა და გაკულტურებაში,განსაკუთრებიტ კი რომაელთა შორის წერა-კითხვის გავრცლებისათვის. ეს რომ გაიგეს ბერძნებმა, მათაც გადაწყვიტეს არ ჩამორჩნენ, და ამასვე ურცევენ არაბებსა და ეთიოპელებს. მოკლედ მთელი მსოფლიო გამოხატავს არფრთოვანებას ამ "დიდებული" ერის მიმართ, რომელმაც მისცა მსოფლიოს ყველაზე "მართებული" მართლმადიდებული სარწმუნოება, არქიტექტურა,დამწერლობა და მეცნიერება.
ალბათ ეს ყველაფერი არ მოხდება რომ არა მთავარი თვისება სომხებისა- ზურგით გარდაცლილთა სააკლდამო ქვების თრევა :)

გიორგი2010-10-22 17:07:51
პპს

- Армяне лучше, чем грузины.
- Чем?
- Чем грузины.

2010-10-22 17:18:15
ხოდა მესროპასთვის ქართული ამბანის შექმნის მიწერაც ალბათ ამან გამოიწვია,,, რა მნიშვნელობა ქონდა კონკრეტულ ადამიანს რომელ დამწერლობას ისწავლიდა სომხურს თუ ქართულს, "ხომ ორივე მესროპას შექმნილი იყო",, ,, ეს კიდევ ერთხელ ვამბობ ამ ხახის ინტეგრაციას აადვილებდა,, იმიტომ არ მომხდარა ჩვეს შორის ომი, 1918 წლამდე,, ეს ომიც ალბათ ვინმეს წაქეზებით იყო, უეჭველი

მანუჩარი2010-10-22 17:19:58
სურათი სტატიაზე არის სეურაწმყოფელი.

2010-10-22 17:21:14
რა განსხვავებაა აკუმულიატორსა და არმენიის სომხებს შორის?
აკუმულიატრს ერთი პლიუსი მაინც აქვს, იმათ არცერთი )))))

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 17:24:44
ზაზა ვარ ჯანელიძე დაგხოცავთ სუყველას ბიჭოოოოოო

2010-10-22 17:46:27
ფუნიკულიორზე რომ ახვალ, მერე ხომ იცი, რაც უნდა ქნა, ზაზა?

კახა2010-10-22 17:46:34
ზაზ -ს
ვერავის ვერაფერსაც ვერ უზავ ჩემო კარგო, იმიტომ რომ ყველა მაგათ შეფასებაში არის ერთსულოვანი, არ ევასევბათ არავის. ჩვენ ხომ არ გვრცხვენია რომ ვამბობთ ქართველები ვართო. ბევრი სომეხი მალავს თავის წარმომავლობას და გვარს იკეტებს. თუ გინახავს ქართველი რომელსაც გვარი სომხურად გადაეკეთებინოს მაშინ ხელებს ავწევ.

2010-10-22 17:52:26
როგორ, სომხების "მეცნიერული" ხედვა არ არის შეურაცმყოფელი და ეს სურათია შეურაცმყოფელი? ამ სურათზე სომხის შინაგანი ბუნება, ხასიათია აღბეჭდილი, ყველაზე კარგი სომხის .........

2010-10-22 17:52:48
ზაზაჯან წადი იომე ,ხელები თუ გეფხანება

ცავატანემ სირუშასაგან

2010-10-22 17:54:33
მეგობრებო, სტატია დაწერილია სომხეთის სომხებზე.
თუმცა ნებსით თუ უნბლიეთ ხალხში სომხების სიძულვილის თესვას და სომხეთთან კონფლიქტის გაღვივებას ემსახურება.
ნაციონალური თემა საღადაო თემა არ არის, და პროვოკაციებს ნუ წამოეგებით.

2010-10-22 17:56:26
"სიმართლის დროში" ხომ თქვა ჯ.ჯ. რეჯინმა გარკვევით, მრცხვენია სომხური წარმომავლობისო, ამას ქართველი არასდროს არ იტყვის

2010-10-22 18:12:14
პარაზიტი ერი,ვის რა ააფცქვნან იმას ფიქრობენ მხოლოდ...

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 18:13:31
მერე კიდევ დაიწყებთ რატომ არ გვიშვებენ ევროპაში და რატომ არ გვეღირსა ნორმალური ცხოვრებაო . . .
ეგეთი აზროვნებით და მიდგომით ვერ ვერასოდეს გეშვლებათ ...
რომელ ტოლერანტობაზე მელაპარაკებით, ისეთ სეგმენტაციას აკეთებთ ეროვნების მიხედვით ცოტახანში მარტო თბილისელს დაერქმევა ქართველი, ყველა დანარჩენი მოიძულეთ და მოიშორეთ

დაგხოცავთ სუყველას თქვე ვაი ქართველებო და ვაი მამულისშვილებო

L.V2010-10-22 18:17:04
ვიკიპედიაში მოძიებული ინფორმაცია ხშირ შემთხვევაში სისულელეა და სხვა არაფერი. ვინც არ იცის გთხოვთ გაითვალისწინოთ...

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 18:17:25
ეს ვინც დაწერა იმას მივმართავ
"ფუნიკულიორზე რომ ახვალ, მერე ხომ იცი, რაც უნდა ქნა, ზაზა?"

იმის შნო არ გაქვს აზრიანი პასუხი გამცე და უსახელო მესიჯს ხარ ამოფარებული ვირთხსავით

L.V2010-10-22 18:18:29
ზაზა ტიპიური ლიბერასტი სულელი ხარ ჯან..

ბადრი2010-10-22 18:18:56
უპატრონო ეკლესიას, ეშმაკები დაეპატრონებიანო!
ამ 30 წლის წინათ დიდი დაძაბულობა მოხდა ფეხბურთია მიზეზით და მაშინდელმა კათალიკოსმა, ვასგენმა მოუწოდა სომხებს საქართველოსთან ნუ ძაბავთ ურთიერთობას - ეგ ერი ისედაც გადაშენების გზაზეა და მალე მისი ტერიტორია ჩვენ დაგვრჩებაო!!!
მართლაც, მსოფლიოში ყველაზე ლამაზი მხარე - აფხაზეთი უკვე სომხებისაა. მალე ახალქალაქიც მათი იქნება, მერე... და ა.შ. ქართველები კი ამასობაში ერთმანეთს ებრძვიან, პატრიოტებს ხოცავენ, მოღალატეები პატივში ყავთ ცოცხლების და ჩაძაღლებულებიც. ჩვენი ისტორიკოსები და აკადემიკოსები კი ხმის ამომღები არ არიან. ეს უვიცები და ლაჩრები ზვიადს რა ვაჟკაცურად ებრძოდნენ?

კახი2010-10-22 18:18:59
კომბლეს კომენტარი ნაღდია

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 18:21:40
მოდით ყვავებივით მომესიეთ ეხლა ყველა ვისაც არ მოეწონება ჩემი ნათქვამი

არავინ თქვას რომ მის წინაპრებში სომეხი, აზერბაიჯანელი ან სხვა ეროვნების ადამიანი არ ურევია...
რომელი დადებთ მაგაზე თავს???

80% ვერ დადებთ იმიტომ რომ ათასი რჯულის და ჯიშის ადამიანი ურევია ჩვენს გენს და ბევრს ნუ გაახურებთ

ადმინ2010-10-22 18:23:01
ახლა ამ სტატიას ილუსტრაცია რომ გამოვუცვალო, ამით ვითარება შეიცვლება? თუ შეიცვლება – კი ბატონო, ავდგები და შოთა რუსთაველის სურათს დავადებ... რა მერე ამით? თავი მოვიტყუოთ და ვთქვათ, რომ რაც სტატიის ავტორმა ნახა და მოისმინა, ტყუილია თუ როგორ? ილუსტრაციაა მთავარი? მე მგონი, მანც – შინაარსი და ფაქტები

მ ა რ ე2010-10-22 18:34:50
ჩემგან,როგორც ერთი რიგითი მკითხველისაგან, დიდი მადლობა თემურ ჭუმბურიძეს - არა მხოლოდ ამ ძალიან მნიშვნელოვანი და კარგად დაწერილი სტატიისათვის, არამედ ასეთი განსწავლულობისათვის!
ეს განსაკუთრებით ფასეულია იმ ფონზე, როცა ჟურნალისტების გარკვეულ ნაწილს არამცთუ იმაზე არა აქვს წარმოდგენა, კორიუნი ვინ იყო ან "მისი" ჩანაწერი როდის გაჩნდა არშიაზე და მერე როგორ გადაინაცვლა ძირითად ტექსტში, - ჰგონია,რომ ყაზბეგი სვანეთშია!..

მიხო2010-10-22 18:35:22
სამწუხარო არის რომ სომხები სიკეთეს ბოროტებით გვიხდიან. აფსუს აღარ გვყავს გენერალი /მაზნიაშვილი/

WTF2010-10-22 18:41:19
სომეხი ყეფდა ქარავანი მიდიოდა :))))

ლაშა2010-10-22 18:42:33
შენ დახოცე შენისთანა ქართველები,ეგ სამართლიანი გამოძახილია იმისა რასაც სომხები აკეთებენ,რა უნდათ რატო არ გვეშვებიან,რატო გვწოვენ სისხლს,და ხმაც არ ამოვიხოთ???...ყოველ 40 სტატიაზე რომელიც ყოვე კვირას სომხეთში გამოდის ანტი ქართული შემართებით 1 წერილი მოდის საქართველოს მხრიდან ისიც კრიტიკაა მხოლოდ და არანაირი ანტი სომხური,დროა ხმა ამოვიღოთ და მტერი გავარჩიოთ და მოყვარეც!

გიორგი2010-10-22 18:43:46
ადმინს:
სურათი არანაირად არ არის სომხებისთვის შეურაცხმყოფელი: საიდან ჩანს, რომ: ა) ფოტოზე გამოსახული ადამიანი ეროვნებით სომეხია; ბ) სომეხი რომც იყოს, მაგით რა მტკიცდება? რომ ყველა სომეხი ასეთია? თუ ქართველებს შორის არ მოიპოვება ასეთი გარეგნობის ადამიანი?

პრობლემა სულ სხვაა, თანაც ორი:

1. ფოტო უგემოვნოა; არაფერი კავშირი აქვს სტატიის შინაარსთან და ნათლად მეტყველებს ამ ვებგვერდის მესვეურების პროფესიონალიზმზე, გემოვნებასა და ინტელექტზე.

2. როგორც ვხვდები, ეს სტატია სხვა წყაროდანაა გადმოტანილი. მის ავტორს შეუთანხმეთ ეს ფოტო? თუ გგონიათ, რომ მისი თანხმობა არაა საჭირო?

2010-10-22 18:48:53
არც ნაცისტი ვარ არც ნაციონალისტი და არც ფაშისტი მაგრამ სომხებიის და თურქების დედაც, ისე სომხებს ჩვენდასამწუხაროდ თურქები ჯობიან, რატო თავის დროზე არ მიაგენოციდეს ერთხელ და სამუდამოდ თურქებმა :)) ახლა ხომ აღარ ექნებოდათ პრობლემა :))). თუმცა ეგენი სერიოზულ პრობლემებს გამოუთხრიან საკუთარ თავს საბოლოოდ.

ზურაბი2010-10-22 18:50:42
ერთ-ერთ ევროპულ დედაქალაქში(კონკრეტულად პრაღაში),2006 წელს, იქ უკვე " მოქალაქეობა მიღებული", წარმოშობით დონეცკელი სომეხი(!), საკმაოდ "დამაჯერებლად" გვიხსნიდა მე და ჩემს იქაურ მეგობრებს(სხვათაშორის პროფესიით დიპლომატებს), რომ ჯერ კიდევ ჩვენს წელთაღრიცხვამდე(!!!)მიიღეს სომხებმა ქრისტიანობა! მაააშ...

ზაზა ჯანელიძე2010-10-22 18:54:23
ნაცისტების თავყრილობაა, წადით თქვენი...

2010-10-22 18:56:17
ოჰ ღმერთო ჩემო ,რამდენ ქართველში ჩასახლებულა ფაშისტი.
ჰმ "მიაგენოციდეს". ჩამოახრჩვეთ, მოკალით, არა რა ღმერთის რწმენის დაკარგვა დაღუპავს საქართველოს.

გიორგი2010-10-22 18:57:01
эчмиадзин построен намного раньше, чем на самом деле

2010-10-22 18:58:29
ზაზა ჯანელიძეს
ბრძენს კითხეს რუსებმა საქართველოში და კავკასიაში მშვიდობა როგორ დავამყაროთო?
ბრძენმა უპასუხა: საქართველოში მეგრელები უნდა გაწყვიტოთ და კავკასიაში სომხებიო. :)))) იუმორია გაიღიმეთ

2010-10-22 19:05:34
www.ndr zapp.de

სვანი2010-10-22 19:18:54
სომხები იძახიან საქართველოს ტერიტორია ისტორიულად მთლიანად ჩვენი იყოო...
არგუმენტად რა მოჰკავთ თუ იცით?
სვანები საქართველოჩი ჩარჩენილი სომხები არიან, შეხედეთ როგორი გვერები აქვთ
დადეშქელიანი, ონიანი, არღვლიანი, ჭაბუკიანი და ა.შ.
დაჟე ზურაბიანი სომხებიც არიან ახლა და სვანებიცო (ე.ი. ადრინდელი სომხები)

ახლა ამათ დედა არ უნდა გაულამაზო?

სვანი2010-10-22 19:20:39
ჰოდა ჩემო ლიბერალო მეგობარო (ზაზა ჯანელიძე)
მიხედე მაშინ ამ სომხებს შენ, შენ გაბარებთ ამ საქმეს და ეს ხალხიც დაწყნარდება და შენც მოისვენებ ამ ფაშისტი ქართველებისგან...

სვანი2010-10-22 19:26:36
ზაზა, თუ ეჭვები გღრნის ჩემ სუფთა ქართულ გენში შეგიძლია გენეტიკური ექსპერტიზის დასკვნისთვის ჩემი ნიმუსჰი მოგართვა...
მერე შენაც ჩაიტარე ექსპერტიზა და თუ სომეხი აღმოჩნდი, შეგიძლია ეჩმიაძინში ტერტერას ადგილი მიიგო დამსახურებებისათვის. მაგენი თავისიანებს მაგრად პატრონობენ

ადმინ2010-10-22 19:29:35
გიორგი

1. რატომ გგონიათ რომ სურათზე სომეხია? ვიღაცაა, იცინის უკბილოდ
2. სტატიის ავტორს თუ პრეტენზია ექნება, თვითონ დაგვიკავშირდება და გვნახავს - ჩვენ გვაქვს ოფისი, რომელსაც აქვს მისამართი, ანუ პრესა.გე არის ორგანოზაცია და არა თქვენსავით მხოლოდ ნიკი
3. თუ არ მოგწონთ პრესა.გე არსებობს უამრავი სხვა საიტი და ეწვიეთ მათ
გისურვებთ წარმატებებს და მეტ კორექტულობას

2010-10-22 19:31:31
ორთაჭალაც სომხეთს "ეკუთვნის". ისე 1918 წელს სომხეთ-საქართველოს ომის დროს,გორის ჩათვლით ითხოვდნენ ტერიტორიის დაცლას ჩვენიაო. ახლა რუსეთის დუმის სომეხი დეპუტატი რუსეთსა და სომხეთს შორის საერთო საზღვარს ითხოვს აჭარისა და ფოთის ხარჯზე.აქაური სომხებიდან კი პროტესტი რომ გამოეთქვას ვინმეს ჯერ არც წამიკითხავს და არც მომისმენია, ალბათ "გამომრჩა".ჩვენ ჩუმად უნდა ვიყოთ და ვუსმინოთ ასეთ გამოხტომებს, იმიტომ რომ ჩვენს "მოძმე ერს" ეწყინება.

XXX2010-10-22 19:32:23
ათა თურქს ჰკითხეს, რატომ არ დახოცე ყველა სომეხიო. მან კი უპასუხა, მინდა რომ, შთამომავლობამ გაიგოს რატომ ამოვხოცე ეს ხალხიო.

სვანი2010-10-22 19:32:26
კი, ბაღდასაროვიე ეგა

იმ ერელი2010-10-22 19:36:11
ზაზას,

ნერვიული ხარ? რას ილანძღები,არგუმეტები არ გაქვს? ვის დახოცავ შე საცოდავო,არმენების გამო ქართველებს? შენ ეტყობა სისხლში მართლა დიდი დოზით გაქვს არმენული სისხლი, თუ არა ასე არ გაგიჟდებოდი.არა მგონია ბაღდათელი ან რაჭველი ჯანელიძე იყო.საერთოდ შენი აზროვნების მსგავსი ადამიანი არ შეიძლება ჯანელიძე იყოს.მე ჯანელიძეებს ძალიან კარგად ვიცნობ.ყველამ იცოდეს,არმენებს აზერებთან მტრობა რომ არ ჰქონოდათ,აგვისტოს ომში რუსების მხარეზე ჩაერთვებოდნენ ომში და ჯავახეთს დაიკავებდნენ.რაც მეტს დავუწვებით,უფრო შეგვაჯდებიან თავზე,როგორც აფხაზეთში მოხდა.ბოლოს და ბოლოს სიმართლის თქმას გვიკრძალავთ? რაც შეეხება სურათს, ასეთ სტატიას(მის შინაარს)ზუსტად ასეთი სურათი უხდება.

იმ ერელი2010-10-22 19:41:50
თუ ეს თბილისელი არმენები ასე კარგები არიან გამოვიდნენ და რაღაც პოზიცია მაინც დააფიქსირონ.უმეტეს შემთხვევაში, აქაური არმენებიც ისე აზროვნებენ,როგორც ერევნელი არმენები.ვითომ მშვიდობის მოყვარულებო თავს ნუ იშტერებთ.

2010-10-22 19:49:57
იმ ერელი, მართალი ხარ 1000%

ჩორნა2010-10-22 19:55:55
ზაზას -- შენ სომეხი ხარ??????????????????????????????

2010-10-22 19:57:16
სომხები ჩვენი მტრები არიან!!!!!!!!!!!!!!

2010-10-22 20:15:59
ადმინს

"სტატიის ავტორს თუ პრეტენზია ექნება, თვითონ დაგვიკავშირდება და გვნახავს - ჩვენ გვაქვს ოფისი, რომელსაც აქვს მისამართი, ანუ პრესა.გე არის ორგანოზაცია და არა თქვენსავით მხოლოდ ნიკი"
ხოდა თუ არ მოგწონს "ჩვენსავით მხოლოდ ნიკი" უამრავი სხვა საიტი არსებობს და გახდი მისი ადმინი, ჭკუის დარიგების ნაცვლად.

2010-10-22 20:21:07
გიორგი 2010-10-22 16:58:46
არა, მაინც არ მესმის, რა აკლდება საქართველოს ან მის კულტურას იმის გამო, რომ სომხები (ან ვინმე, კიდევ) თვლიან, რომ მაშტოცმა შექმნა ქართული ანბანი. ამტკიცონ და იყვნენ. ამის გამო ქირის გადახდა მოგვიწევს განვლილ საუკუნეებზე გადანგარიშებით თუ ეროვნების გამოცვლა? მეზობლად გვყავს ჩევნზე მცირერიცხოვანი ერი, ჩვენზე რთული ისტორიით და ჩვენზე მეტი აკვიატებებით. რა ვქნათ ახლა? დავიგინოთ, რომ ჩვენია? თუ რამე უკეთესი გზა იცით, სომხების გადარწმუნების? ნეტავ მაგის გარდა სხვა სადარდებელი არ გვქონდეს... იყოს, ჩინური იეროგლიფებიც და არაბული დამწერლობაც მაგათი მოგონილი იყოს: ჰობი ჰქონდა ასეთი მაშტოცს, რა ექნა? გაიღიმეთ, მეგობრებო. თავიანთი გასაჭირიც ეყოფათ!

რას ამბობ, თუ იცი?! პროპაგანდა-აგიტაცია-რეკლამა-პიარის ძალა არ გაგიგია, რომ ყველაფერს თავის გავლენის ქვეშ აქცევს?! ამ მოჭორილის გამეორებაც კი საშიშია, რომ უტვინოებს ეჭვის ჭია არ ჩაუსახლდეთ და ღრღნა არ დაუწყოს, იქნებ მესროპა მართალიაო?!

ნ.კ.2010-10-22 20:26:58
იცით ეს სენი იგივეა რაც, ჩვენც გვჭირს რაც კარგები ვართ ქართველები ვართ, იცით სომხები რას ამბობენ, არიან ხალხი ვინც სომეხად დიბადა და არიან დანარჩენები, ორივე სასაცილოა. ყველა ერს აქავს სხვა ერისგან განსხვევებული თვისებები, რა თქმა უნდა ცუდიც და კარგიც.

რავა გადამრიეთ2010-10-22 20:30:35
ზაზა ჯანელიძე 2010-10-22 18:21:40
მოდით ყვავებივით მომესიეთ ეხლა ყველა ვისაც არ მოეწონება ჩემი ნათქვამი

არავინ თქვას რომ მის წინაპრებში სომეხი, აზერბაიჯანელი ან სხვა ეროვნების ადამიანი არ ურევია...
რომელი დადებთ მაგაზე თავს???

80% ვერ დადებთ იმიტომ რომ ათასი რჯულის და ჯიშის ადამიანი ურევია ჩვენს გენს და ბევრს ნუ გაახურებთ
....................................... ........
თუ გვირევია და მაინც გვრცხვენია საკუთარი გენის ნაწილისა, ისე როგორც შუა რუსთაველზე ჩახდილი ჩაჯდომისა შეგრცხვება, ე.ი. ცუდი ერია

გეორგია2010-10-22 20:31:30
ყველაზე კარგი სომეხი არის მკვდარი სომეხი. გაუმარჯოს ყველაზე კარგ სომხებს :)))))))))))))))))))

რავა გადამრიეთ2010-10-22 20:33:14
ლაშა 2010-10-22 18:42:33
შენ დახოცე შენისთანა ქართველები,ეგ სამართლიანი გამოძახილია იმისა რასაც სომხები აკეთებენ,რა უნდათ რატო არ გვეშვებიან,რატო გვწოვენ სისხლს,და ხმაც არ ამოვიხოთ???...ყოველ 40 სტატიაზე რომელიც ყოვე კვირას სომხეთში გამოდის ანტი ქართული შემართებით 1 წერილი მოდის საქართველოს მხრიდან ისიც კრიტიკაა მხოლოდ და არანაირი ანტი სომხური,დროა ხმა ამოვიღოთ და მტერი გავარჩიოთ და მოყვარეც!


დიიიიაააახხხ!

კომენტარები დამიგროვდა, გვიან შემოვედი ფორუმზე:(

რავა გადამრიეთ2010-10-22 20:53:28
იმ ერელი
....რაც მეტს დავუწვებით,უფრო შეგვაჯდებიან თავზე,როგორც აფხაზეთში მოხდა.ბოლოს და ბოლოს სიმართლის თქმას გვიკრძალავთ? რაც შეეხება სურათს, ასეთ სტატიას(მის შინაარს)ზუსტად ასეთი სურათი უხდება.

100%-იანია. სწორედაც რომ შეეფერება. სილამაზე მაგ ნაციას შორიდან უვლის, თუ ვინმე ლამაზია, ისიც მაგარი ნარევია.

არჩილი სოხუმელი2010-10-22 20:56:21
სომხებს სურთ დიდ ტერიტორიაზე სომხური სახელმწიფოს გაფართოება. ყოველ ერში შეიძლება დაიბადოს ადამიანი, რომელიც დაარსებს რაღაც ორგანიზაციას და წარმოქმნის იდეას. ეს იყო ძველ ებრაელებში, რომელსაც ებრაელები დღესაც ითვალისწინებენ და ამ იდეის შესრულება მიზნად აქვთ. იგივე იყო თურქებში, რუსებში, გერმანელებში და სხვა ერებში. სომხები მიზანმიმართულად აყალბებენ ყველაფერ ქართულს, იქნება ეს ტერიტორიები, ანბანი, სხვადასხვა გამოჩენილი ადამიანები, კულტურა, გვარები თუ ბრენდები. ისინი ამას აკეთებენ პატარ-პატარა ნაბიჯებით, ჯერ ერთს გააყალბებენ, შემდეგ მეორეს. ამის მიყურადება არ შეიძლება, მე შევხვედრივარ ბევრ რუსს, უკრაინელს, ბალტიისპირელს და სხვებს, რომლებსაც ჯეროდათ ყველა სომხური მონაჩმახი. ახლა, ხომ რუსეთში სომხებს რუსებიც ეხმარებიან, სხვადასხვა გამოცემებში, ლექციებზე და სხვაგან ხშირად აყალბებენ ყოველგვარ ქართულს სომხების სასარგებლოდ. ამ ზაფხულს ჩემს მეზობელს სტუმრად ჩამოუვიდნენ გერმანელები. მათ ჯერ სომხეთი მოიარეს და მერე საქართველო. სომხეთში მოუყვნენ სომხეთის ისტორიაზე, კულტურაზე, ცნობილ ადამიანებზე. იქ უთქვამთ, რომ ნახევარი საქართველო ეს ისტორიული სომხეთი, ნახევარი ქართველობა კი გვარგადაკეთებული და გაქაქრთველებული სომეხი, რომლებიც ბერიასა და სტალინის ტერორის გამო იძულებული იყვნენ გაქართველებულიყვნენ, ქართული დამწერლობა სომხურად გამოუცხადეს და კიდევ თქვეს რომ ქართული სამეფო დინასტია, გვარი ბაგრატიონი სომხური წარმომავლობისააო, ბევრი ქართველი ცნობილი ადამიანიც სომხად გააცვნეს. აქ ბევრი მტკიცებულებები მოტანა დამჭირდა დამემტკიცებინა მათვის , რომ ქართველებს ყველაფერი ქართული გვქონდა და გვაქვს მეთქი, დავიწყე ტოპომინიკით და სხვასხვა ფაქტებით. არ ვიცი გადავარწმუნე თუ არა ის გერმანელები, რადგანაც ისე იყვნენ სომხეთში დაზომბირებულები, რომ მეეჭვება ჩემი მონდომება ფუჭად ხომ არ წავიდა. სომხებთან როცა ვკამათობ, მათ ყოველთვის ვეუბნები, როცა თქვენი მესროპ მაშტოცი დაიბადა, ჩვენ ქართველებს ჰაგიოგრაფიული ნაწარმოები გვქონდამეთქი. თანაც დააკვირდით თქვენს ასოებს, ერთი სიმბოლო გაქვთ სხვადასხვანაირად გადატრიალებული და კუდი სხვადასხვა მხარეს მობმულიმეთქი, ჩვენ კი 4 ანბანი გვაქვს და თიტოელ ასოს თავისი დატირთვა

არჩილი სოხუმელი2010-10-22 20:57:49
თანაც დააკვირდით თქვენს ასოებს, ერთი სიმბოლო გაქვთ სხვადასხვანაირად გადატრიალებული და კუდი სხვადასხვა მხარეს მობმულიმეთქი, ჩვენ კი 4 ანბანი გვაქვს და თითოეულ ასოს თავისი დატირთვა აქვს და მათ მხოლოდ ქართული ენის მცოდნე თუ ამოხსნის მეთქი. სომხების თითქმის 100% ჯერა ეს და ჩვენს მიმართ აგრესია, შური და ზიზღი ითესება მათ გულებში. მათ ვეზიზღებით იმის გამო, რომ ჩვენ "მათ მიწაზე" ვცხოვრობ, სომხური კულტურა მივითვისეთ და ა.შ. ამ ზიზღის შედეგი იყო ის, რომ აფხაზეთში ქართველებს ყველაზე სასტიკად სომხები გვექცეოდნენ, არ დაგავიწყდეთ 1918 წლის ომის დროს როგორი სისასტიკით მოექცნენ ქართველ ტყვეებს, ისინი ცოცხლად გაატყავეს. ახლაც რუსეთის დუმაშიც აქტიურობენ და ყველაზე უფრო სასტიკ ზომებს საქართველოსთვის სომხები ითხოვენ, მაგ.: მიგრანიანი, ბაგდასაროვი, ჩილინგაროვი და სხვები.
აქ ითქვა სვანებზე, სომხებში პოპულარულია აზრი, რომ საქართველო მთლიანად სომხეთის კუთვნილება იყო, მას მერე რაც ძველ დამყრობლებთან ომებმა სომხეთი დაასუსტა, საქართველოში ჩამოსახლდა ან ჩამოასახლეს ტომები-ქართული (საიდან ამას არ აზუსტებენ, ზოგი ესპანეთს, ზოგი ეგვიპტეს და ა.შ ასახელებს), სვანები კი ერთ-ერთი სომხური ტომის სახელია და ისინი მთებში გაიხიზნენო. ამ ტომის ნაწილი გადასულა დღევანდელი სომხეთის ტერიტორიაზე, ტბის სანაპიროზე და ამ ტბას მისცეს თავისი სახელი - სევანის ტბაო. ამას იზიარებენ თბილისელი სომხებიც, ვიცი გაქართველებული ოჯახი, ქართული სკოლა აქვთ დამთავრებული, ოჯახში ქართულად საუბრობენ, მხოლოდ გვარი და როცა პასპორტში ეროვნება ეწერა, ის ქონდათ სომხური. ეს სომეხი მიმტკიცებს დღესაც, რომ სააკაშვილი, ბურჯანაძე, ილია ჭავჭავაძე, რუსთაველი, მურადელი და ბევრიო სხვა სომხები არიანო. სომხურად აცხადებს გვარებს: ორბელიანი, ბაგრატიონი, ერაძე, ერისთავი, ასათიანი,ქურდიანი, ავალიანი, ზურაბიანი, მურადელი, გურჯიშვილი, ჩილინგარაშილი, მელიქიშვილი, სარაჯიშვილი, მარჯანიშვილი, ახმეტელი, ჭაბუკიანი, აფრიამაშვილი, ჭოლოკავა, დანელია და ბევრი სხვა გვარი. კირაკოზაშილზე, აკოფაშილზე, არაქელაშვილზე და ასეთ გვარებზე ხომ ზედმეტია ლაპარაკი. 1921 წელს, საქართველოს გასაბჭოება და რუსეთის კოლონიად გადაქცევა თბილისელ რუსებზე და სხვა ერებზე უფრო სომხებ

არჩილი სოხუმელი2010-10-22 20:59:11
აქ ითქვა სვანებზე, სომხებში პოპულარულია აზრი, რომ საქართველო მთლიანად სომხეთის კუთვნილება იყო, მას მერე რაც ძველ დამყრობლებთან ომებმა სომხეთი დაასუსტა, საქართველოში ჩამოსახლდა ან ჩამოასახლეს ტომები-ქართული (საიდან ამას არ აზუსტებენ, ზოგი ესპანეთს, ზოგი ეგვიპტეს და ა.შ ასახელებს), სვანები კი ერთ-ერთი სომხური ტომის სახელია და ისინი მთებში გაიხიზნენო. ამ ტომის ნაწილი გადასულა დღევანდელი სომხეთის ტერიტორიაზე, ტბის სანაპიროზე და ამ ტბას მისცეს თავისი სახელი - სევანის ტბაო. ამას იზიარებენ თბილისელი სომხებიც, ვიცი გაქართველებული ოჯახი, ქართული სკოლა აქვთ დამთავრებული, ოჯახში ქართულად საუბრობენ, მხოლოდ გვარი და როცა პასპორტში ეროვნება ეწერა, ის ქონდათ სომხური. ეს სომეხი მიმტკიცებს დღესაც, რომ სააკაშვილი, ბურჯანაძე, ილია ჭავჭავაძე, რუსთაველი, მურადელი და ბევრიო სხვა სომხები არიანო. სომხურად აცხადებს გვარებს: ორბელიანი, ბაგრატიონი, ერაძე, ერისთავი, ასათიანი,ქურდიანი, ავალიანი, ზურაბიანი, მურადელი, გურჯიშვილი, ჩილინგარაშილი, მელიქიშვილი, სარაჯიშვილი, მარჯანიშვილი, ახმეტელი, ჭაბუკიანი, აფრიამაშვილი, ჭოლოკავა, დანელია და ბევრი სხვა გვარი. კირაკოზაშილზე, აკოფაშილზე, არაქელაშვილზე და ასეთ გვარებზე ხომ ზედმეტია ლაპარაკი. 1921 წელს, საქართველოს გასაბჭოება და რუსეთის კოლონიად გადაქცევა თბილისელ რუსებზე და სხვა ერებზე უფრო სომხებს გაუხარდათ. ეს ერი ელოდება როდის დასუსტდება საქართველო კიდევ უფრო, რომ რაც შეიძლება დიდი ნაჭერი ჭამოაჭრან მას. ან მთლიანი საქართველოს გასომხებაზეც არ იტყვიან უარს, უფრო ამისკენ მიისწრაფვიან.

არჩილი სოხუმელი2010-10-22 21:04:31
ისტორიულად ისე ჩამოყალიბდა, რომ სამხრეთ კავკასიაში ერთადერთი კავკასიელები ჩვენ, ქართველები ვართ. აზერბაიჯანელები შუა აზიიდან და ირანიდან მოსული მომთაბარე, თურქულენოვანი ტომების შთამომავლები არიან. ხოლო სომხები ეს იყო ხალხი, როგორც დღევანდელი ბოშები, ისინი ადრე ირანელ ბოშებად იწოდებოდნენ. მათ მიითვისეს ურარტუს კულტურა და ბევრი სხვა ხალხისაც.

იერემია2010-10-22 21:05:37
ქარუმას: ბონდო არველაძე მართლაც ინტენსიურად მუშაობს და ააშკარავებს ქართულ ძეგლებთან დაკავშირებით სომხურ მეცნიერებაში გამოთქმულ ნაირნაირ სისულელეს. თუმცა, ის არც ერთადეთთია და არც ექსკლუზივი გააჩნია ამ საქმეში. ნუ გამოტოვებთ გურამ მაისურაძეს და დევი ბერძენიშვილს. სტატიის ავტორი რომ წერს, კორიუნის თხზულებაში მაშთოცის მიერ ქართველთათვის ანბანის შექმნის პასაჟი გვიანაა ჩამატებულიო, ვინ გამოიკვლია და დაადგინა ეს ფაქტი?-- ღმერთმა კარგად ამყოფოს და პროფ. ზაზა ალექსიძემ. ნურც შესანიშნავ არმენისტს ალექსანდრე აბდალაძეს დაივიწყებთ, რომელმაც პირველხარისხოვანი გამოკვლევები შესძინა ქართულ ისტორიოგრაფიას. ხომ არ იცით, სადაა ახლა ეს ბრწყინვალე მეცნიერი, რომელსაც ისტორიის ინსტიტუტში სიცოცხლე გაუმწარა გიული ალასანიამ და იქამდე მიიყვანა, რომ იძულებული გახდა სამსახური დაეტოვებინა.. ვსარგებლობ შემთხვევით და მივმართავ ფორუმელებს--კომპიუტერის გათიშვის შემდეგ, ვისაც სახლში ილიას ტომეულები გაქვთ, კიდევ ერთხელ გადაიკითხეთ საუკუნის წინ დაწერილი "ქვათა ღაღადი" და "აი ისტორია". შვილებსაც ურჩიეთ, წაიკითხონ. თეთრი შურით მშურს მისი, ვისაც პირველად მოუხდება შეხვედრა ამ უკვდავ პუბლიცისტიკასთან.

ქართველი2010-10-22 21:14:12
ზაზა ჯანელიძე გეთანხმები,
სოხუმი არა ის გახდა კიდევ სომხების, ხან ბათუმიო, ხან თბილისიო, ხან ჯავახეთიო,

ავადმყოფები ხართ თუ რა არის, მეთვითონ ვარ ძალიანაც რომ ნაციონალისტი და ბევრ ნაციონალისტთან მქონია კიდევ ურთიერთობა, არავინ არაა მათგან ქსენოფობი.

იგივე ანტისემიტიზმი რაღა უბედურებაა?
კი ბატონო, ჭკვიანები არიან ებრაელები, მაგრამ დებილს ეშინია ჭკვიანის.
იმის გამო ვერ იტანთ ადამიანს, რომ ჭკვიანია?

კიდევ ერთხელ ვამბობ, გაუმარჯოს ყველა ნაღდ თბილისელ სომეხს, გაუმარჯოს აზერბაიჯანელებს, იმიტომ, რომ ძალიან მაგარი ხალხია და გულიანი.
ქართველები ვყოფილვართ თურმე იდეალურები, მერე მეგრელები არ არიან მთლად ქართველები, იქ კახელებს გამოუძებნით კიდევ რამე არაქართულს, აფხაზებზე და ოსებზე ლაპარაკი არ მაქვს...
რა უნდა გააკეთოთ თქვენ ცხოვრებაში ეროვნული, ვისი სახელმწიფო უნდა ააშენოთ, საკუთარი, პირადი საქართველო უნდა მოიწყოთ ყველამ, სხვამ არავინ რომ არ "შეგაწუხოთ"?
დაშლა გვაკლია კიდევ რა...
ყველა მეგრელს გაუმარჯოს ამ ქვეყნად, ძალიან მაგარი და ჭკვიანი ხალხია.
მეთვითონ არაფერი არ მაქვს მეგრული, მაგრამ უარს ნამდვილად არ ვიტყვი არც მეგრელობაზე, იმიტომ რომ ყელანაირად ქართველები არიან ეგენიც?
აბა გულში ჩავიხედოთ, რამდენია ამისთვის მზად?
ყველას თავისი კუთხე-კუნჭული ჰგონია საუკეთესო და სხვა კუთხეებზე მეტი.

იერემია2010-10-22 21:15:27
ბოლო-ბოლო, ვთარგმნოთ სომხურ ენაზე რამაზ პატარიძის "ქართული ასომთავრული" და სადახლოს საბაჟოზე საზრვრის გადმომკვეთ და გადამკვეთ ყველა სომეხს ჩავუდოთ ბოხჩაში. იქნებ რაიმე შევიდეს მაგათ უტვინო თავებში.

რავა გადამრიეთ2010-10-22 21:21:36
არჩილი სოხუმელი 2010-10-22 20:59:11

1921 წელს, საქართველოს გასაბჭოება და რუსეთის კოლონიად გადაქცევა თბილისელ რუსებზე და სხვა ერებზე უფრო სომხებს გაუხარდათ. ეს ერი ელოდება როდის დასუსტდება საქართველო კიდევ უფრო, რომ რაც შეიძლება დიდი ნაჭერი ჭამოაჭრან მას. ან მთლიანი საქართველოს გასომხებაზეც არ იტყვიან უარს, უფრო ამისკენ მიისწრაფვიან.

................................. ....

ხედავთ ხალხო, რა ხდება?! ამის მერე ქვეყნის ღალატი არ არის ახალციხიდან პირდაპირ ბათუმში, გოდერძის უღელტეხილის გავლით გზა რომ ჩამოვა? ეს სომხების სანუკვარი ოცნებაა, გასასვლელი ზღვაზე! ამას ქუდზე კაცი წინ უნდა აღუდგეს! ეს იქნება ქართული გენის ყივილი ზაზა ჯანელიძის გასაგონად!

ჯანელიძე არა, იხვის ტოლმა, ერთი მე ვარ დადეშქელიანიიი!

გიგი2010-10-22 21:22:18
ბადრის
პანჩურით უნდა გამოყარო ჩვენი ისტორიკოსები, პანჩურით

ქართველი2010-10-22 21:23:36
ხო აქვს ბევრ სომეხს ამ დიდი სომხეთის კომპლექსი და ყველაფრის მითვისებას ცდილობენ, მაგრამ სომხების მოძულე ქართველს ისევ ეგეთი სომეხი მირჩევნია.
ერს გადაარჩენს ზნეობით ამაღლებული ღირსება და არა სიძულვილით შეპყრობა.

ვიკიპედიას რაც შეეხება, რუსულ, ფრანგულ და ინგლისურ ვიკიპედიებზე დავამატე გარკვეული ინფორმაცია ნეკრესის კვლევების შესახებ, რომელიც ქართული ანბანის წარმოშობის შესახებ ქართული ისტორიული წყაროების მონაცემებს განამტკიცებს.

ვინც სხვა ენები იცით დადეთ და მორჩა, ეგაა მთელი სომხური პროპაგანდა, საჭირო არაა კედლის განგრევას თავით ეცადო.

რავა გადამრიეთ2010-10-22 21:24:09
გოჩა- ს

ახლა ვნახე:) მართლა სხვა სურათია!

ისე, ეს სურათი სტატიას ამართლებს, დამეთანხმეთ რააა...

არჩილი სოხუმელი2010-10-22 21:25:58
ქართველს და ზაზა ჯანელიძეს, მე არა ვარ არც ფაშისტი, არც ქსენოფობი. ყველა ნაღდ ადამიანს გაუმარჯოს. მე ვამბობ, რომ ისტორიის და კულტურული მემკვიდრეობის გაყალბება ნაბიჯ-ნაბიჯ იწვევს იმას, რომ მერე თვით გამყაბლებელს სჯერა თავისი მონაგონისა და მონაჩმახის. ასე დაგვემართა ოსებისა და აფხაზების მიმართ. ჯერ კიდევ ოსების ძველ თაობას ახსოვს და იციან, რომ სამაჩაბლო ეს ძირძველი ქართული მიწებია, მაგრამ დღეს ტრუსოს ხეობას გვედავებიან, ჩრდილოეთ ოსეთში კი იქამდეც მისულან, რომ მთლიანი საქართველოს ტერიტორია ოსური გონიათ, და ბევრი ქართველი გაქართველებული ოსი. ოსებს სჯერათ, რომ ქართველი მეფეები წარმოშობით ოსები არიან და ქართველებმა რამდენჯერმე მოუწყვეს გენოციდი ოსებს. იგივე სჯერათ აფხაზებსაც, ქუთაისი ძველი აფხაზეთის დედაქალაქი გონიათ. ეს იწვევს ზიზღს მათში და ამის შედეგია ის, რომ ყველანაირად ცდილობენ და ეცდებიან საქართველოს განადგურებას. ეს ზიზღი გამოიწვევს იმას, რომ პირველსავე მტრის შემოსევაზე დაიწყებენ ქართველების ხოცვას, აწიოკებას. დამყრობლებს ყველანაირად შეუწყობენ ხელს.

კახა2010-10-22 21:27:50
სოხმურადაც ვთარგმნოთ და სხვა ენებზეც. ამაში ცუდი არაფერია. ამ საკითხის მოგვარებას ეროვნული შუღლი არსჭირდება. თუ სტატია დაიწერება და ამაზე ვინმე პროტესტს გამოთქვამს, ესეც არ გავაკეთოთ? თუ დასტური გავუგზავნოთ თბილისიდან, კი ბატონო, გეთანხმებით და მალე მესროპის ძეგლსაც დავდგამთთქო? აქ საუბარია სხვისი კულტურისა და ისტორიის შეურაცხყოფაზე, რომ აღარაფერი ვთქვათ მითვისებაზე.

არც მე მესიამოვნებოდა და არც ბევრს იგივე რომ მოესმინა, რაზეც სტატიის ავტორი წერს. არც ანბანზე და არც ტუროპერატორების ქმედებაზე. აქ ეთნიკურ ჩაგვრასა და მსგავს თემებზე არ არის საუბარი. ეს არის რეაქცია და ვფიქრობ, ჯანსაღი. შემირცხვენია ყველა ვინც თავისი ქვეყნის ლანძღვას მოისმენს და საპასუხოდ ხმას არ ამოიღებს.

რავა გადამრიეთ2010-10-22 21:30:24
ქართველი- ს

რას გვიმტკიცებ, ნეტა თუ იცი?! მეგრელებთან რას გადაწვდი და საერთოდ სხვა თემას რატომ წამოჭრი?

ქსენოფობია რაშუაშია, როცა ამ ერის შვილებმა ქართული ეკლესიებიც კი მიითვისეს! გაიგე, ყველაფერს გვპარავენ!
ჩვენ ღმერთმა ყველაფრის ნიჭი მოგვცა, ერთმანეთის გატანის გარდა! ხოდა ეს ჩვენით უნდა ვისწავლოთ მაგ კარაპეტებისგან და ებრაელებისგან!

ქართველი2010-10-22 21:30:36
"ეს ერი ელოდება როდის დასუსტდება საქართველო კიდევ უფრო, რომ რაც შეიძლება დიდი ნაჭერი ჭამოაჭრან მას. ან მთლიანი საქართველოს გასომხებაზეც არ იტყვიან უარს, უფრო ამისკენ მიისწრაფვიან."

:D საქართველო სუსტდება?
ან გზა თუ გავიდა ეგ რამეს შეცვლის?
რამენაირად სხვა გზებითაც მიაღწევენ ზღვამდე.
აქვთ ტერიტორიული პრეტენზიები მაგრამ მერე რა?
სომხეთში საქართველოზე უარესი დემოგრაფიული სიტუაციაა, ნუ თხზავთ რაღაც კონპირაციულ თეორიებს რა.

მეც მაქვს სომხეთთან ტერიტორიული პრეტენზიები, ლორე ყოველთვის ჩვენი იყო თითქმის.
ქვეყნებსაც და ხალხებსაც ყოველტვის ექნებათ ინტერესები, რომლებიც ერთმანეთს შეიძლება შეეწინააღმდეგონ, სხვების ინტერესები კი თუ ჩვენს ინტერესებთან წინააღმდეგობაში მოდის, არ ნიშნავს, რომ ისინი გვიპყრობენ, გვასუსტებენ ან რამე ეგეთი, საქართველო ეკონომიკურადაც უფრო სწაფად ვითარდება, ვიდრე სომხეთი და დემოგრაფიული სიტუაციაც უკეთესია.

არჩილი სოხუმელი2010-10-22 21:37:30
ქართველს, მეგობარო მე მესმის თქვენი, მაგრამ მგონია თქვენ ვერ გამიგეთ. საქართველოს დასუსტებაზე არ ვლაპარაკობ, უბრალოდ სომხები ელოდებიან ამას და ამისთვის ისწრაფვიან რუსეთში და მსოფლიოში მიმობნეული სომხები. ყველაზე უარესი დემოგრაფიული მდგომარეობა საქართველოს აქვს, სომხეთში მოსახლეობა 100% სომეხია და შობადობაც უკეთესი აქვს. უბრალოდ ჩვენ ჩვენს თავს მივხედოთ და სიმართლე უნდა ითქვას.

ბესო2010-10-22 21:37:35
სომეხი წერს,

"ვზივარ და ვწერ ჩვენს წელთაღრიცხვამდე მეოთხე საუკუნეში"

ესეც თქვენი სომხები....

ქართველი2010-10-22 21:38:00
"ქართველს და ზაზა ჯანელიძეს, მე არა ვარ არც ფაშისტი, არც ქსენოფობი. ყველა ნაღდ ადამიანს გაუმარჯოს. მე ვამბობ, რომ ისტორიის და კულტურული მემკვიდრეობის გაყალბება ნაბიჯ-ნაბიჯ იწვევს იმას, რომ მერე თვით გამყაბლებელს სჯერა თავისი მონაგონისა და მონაჩმახის. ასე დაგვემართა ოსებისა და აფხაზების მიმართ. ჯერ კიდევ ოსების ძველ თაობას ახსოვს და იციან, რომ სამაჩაბლო ეს ძირძველი ქართული მიწებია, მაგრამ დღეს ტრუსოს ხეობას გვედავებიან, ჩრდილოეთ ოსეთში კი იქამდეც მისულან, რომ მთლიანი საქართველოს ტერიტორია ოსური გონიათ, და ბევრი ქართველი გაქართველებული ოსი. ოსებს სჯერათ, რომ ქართველი მეფეები წარმოშობით ოსები არიან და ქართველებმა რამდენჯერმე მოუწყვეს გენოციდი ოსებს. იგივე სჯერათ აფხაზებსაც, ქუთაისი ძველი აფხაზეთის დედაქალაქი გონიათ. ეს იწვევს ზიზღს მათში და ამის შედეგია ის, რომ ყველანაირად ცდილობენ და ეცდებიან საქართველოს განადგურებას. ეს ზიზღი გამოიწვევს იმას, რომ პირველსავე მტრის შემოსევაზე დაიწყებენ ქართველების ხოცვას, აწიოკებას. დამყრობლებს ყველანაირად შეუწყობენ ხელს."


ეგ ძალიან სამწუხაროა, მაგრამ ისე რუსული ხელი ეტყობა აქ ბევრ რამეს,
რატომ აზერბაიჯანი არაა ასე განწყობილი ჩვენდამი?
რუსები აშკარად ხელს უწყობენ საბჭოთა კავშირის არ იყოს ისტორიის გაყალბებას, თუნდაც სომხურ ვერსიასაც ჭეშმარიტებად ღებულობენ ქართული ანბანის წარმოშობის...

თქვენ 9 აპრილზე არ წაგიკითხავთ რუსული ვიკიპედია...
ბევრ რუსს ჰგონია, რომ ჯარი ბარებით თავს იცავდა გამძვინვარებული აქციისგან.
ერთი რუსი მიმტკიცებდა მაგას და რომ ვერაფერი შევაგნებინე, თავი დავანებე. :D
ასე, რომ მიზეზი ცოტა სხვა არის და არც ისე მარტივი მოსაგვარებელია.
რუსეთთან სააკშვილის ასეთი პოლიტიკის წინააღმდეგიც ვარ.
მიუხედავად იმისა რომ ამ დათვის მიმართ ოდნავი ნდობაც არა მაქვს.

რავა გადამრიეთ2010-10-22 21:40:13
ქართველი 2010-10-22 21:30:36

მეც მაქვს სომხეთთან ტერიტორიული პრეტენზიები, ლორე ყოველთვის ჩვენი იყო თითქმის.
ქვეყნებსაც და ხალხებსაც ყოველტვის ექნებათ ინტერესები, რომლებიც ერთმანეთს შეიძლება შეეწინააღმდეგონ, სხვების ინტერესები კი თუ ჩვენს ინტერესებთან წინააღმდეგობაში მოდის, არ ნიშნავს, რომ ისინი გვიპყრობენ, გვასუსტებენ ან რამე ეგეთი, საქართველო ეკონომიკურადაც უფრო სწაფად ვითარდება, ვიდრე სომხეთი და დემოგრაფიული სიტუაციაც უკეთესია.

ახლა ცოტა ულამაზო რამეს ვიტყვი ანდაზაა ასეთი:
ცოტ-ცოტაობით... ბებერმაც იმაკაო:)

ასე ცოტაობით მიაღწევენ ტავისას და უყარეთ კაკლები მერე!

ბაჩო2010-10-22 21:45:50
ჩვენ თუ არ მივხედეთ ამ და მსგავს პრობლემებს, ცოტა ხანში სულ გადაგვივლიან.

იერემია2010-10-22 21:47:43
ქართველ ერს, ზოგადად, ბრიყვის მეტი ვერავინ დააბრალებს ქსენოფობიას. სომხური ქსენოფობიის დასადასტურებლად კი უამრავი ფაქტის დასახელება შეიძლება. აი, ერთი მათგანი, რომელსაც შემთხვევით წავაწყდი რამდენიმე თვის წინ საჯარო ბიბლიოთეკაში, ძველ ქართულ პრესაზე მუშაობის დროს. 1915 წელს, თურქეთში დატრიალებული ცნობილი მოვლენების შემდეგ, სომხეთი ანატოლიიდან დევნილი სომხებით გაივსო. ისინი საშინელ საყოფაცხოვრებო პირობებში ცხოვრობდნენ. ამას დაემატა ეპიდემია, რომელმაც ათასობით ადამიანს გაავლო მუსრი. ამ დროს დილიჟანიდან სომეხთა საქველმოქმედო საზოგადოების თავმჯდომარემ, ვინმე არუთინოვმა დეპეშა აფრინა თბილისელ სომხებთან-- არიქა, გვიშველეთ, ტიფმა ლტოლვილებს მუსრი გაავლო, მოგვაშველეთ მედიკამენტები, საცვლები და ფერშლები, მხოლოდ ყურადღება მიაქციეთ... ს ო მ ე ხ ი ქ ა ლ ე ბ ი ა რ გ ა მ ო ა გ ზ ა ვ ნ ო თ ო... (იხ. გაზეთი "სამშობლო", 1915 წლის13 სექტემბერი). გეკითხებით, სჭირდება ამ ინფორმაციას კომენტარი?! ზაზა ჯანელიძის აზრი მაინტერესებს.

ქართველი2010-10-22 21:50:11
"არჩილი სოხუმელი
ქართველს, მეგობარო მე მესმის თქვენი, მაგრამ მგონია თქვენ ვერ გამიგეთ. საქართველოს დასუსტებაზე არ ვლაპარაკობ, უბრალოდ სომხები ელოდებიან ამას და ამისთვის ისწრაფვიან რუსეთში და მსოფლიოში მიმობნეული სომხები. ყველაზე უარესი დემოგრაფიული მდგომარეობა საქართველოს აქვს, სომხეთში მოსახლეობა 100% სომეხია და შობადობაც უკეთესი აქვს. უბრალოდ ჩვენ ჩვენს თავს მივხედოთ და სიმართლე უნდა ითქვას."

გასაგებია, მაგრამ ერთია, რომ არ შემიძლია ყველაფერში საფრთხეს ვხედავდე.
საფრთხე არის თუ არა ეს სხვა საკითხია, მისი გაუთვალისწინებლობა არაა ჩემი თვისება.
სომხეთში ასი პროცენტი სომეხია, თუმცა იკლებს საერთო რაოდენობა.

როგორ უნდა მოახერხონ ამ ყველაფრის გაკეთება?
მერე რა, რომ უნდათ?
მე კიდევ ერთხელ ვამბობ, გაუმარჯოს ყველა ჯიგარ სომეხს, რომელიც თუნდაც ჩვენს მხარეზე აგვისტოს ომში იბრძოდა, რომელიც ქართულად არის გაზრდილი და საქართველო მისთვის სამშობლოა, ვისაც რაღაც ავადმყოფური იდეები აქვს კიდევ, სადაც არ უნდა იყოს გაბნეული, არაფერი გამოუვა და ამის ერთ-ერთი გარანტორი მეც ვიქნები.
არ ვაპირებ კიდევ იმაზე ავტეხო განგაში, რასაც არ დავუშვებ, როგორც ერთ-ერთი ქართველი და ამას აქ ბაქიბუქის მიზნით არ ვწერ.

ზარაზანი2010-10-22 22:03:16
ხალხო, რა გჭირთ? ნუთუ ამ სტატიაში მარტო ის დაინახეთ (და პირველად გაიგეთ), რომ სომხები ქართული ანბანის შექმნას მესროპ მაშტოცს მიაწერენ. სომხები რომ ასე ფიქრობენ, ეს ხომ ისედაც ყველამ ვიცოდით. ჩემთვის ამ სტატიაში ისაა მთავარი, რომ ჩვენი, 'ევროპულ დონეზე აყვანილი' საზღვრის გადაკვეთის პროცედურები 5-ჯერ მეტ დროს და ნერვებს მოითხოვს, ვიდრე რუსეთის "ფორპოსტ" სომხეთისა. და კიდევ ერთი, ვის შეუძლია ამიხსნას, რატომ უნდა ღირდეს სომხეთში ბენზინი უფრო იაფი, ვიდრე საქართველოში?

ზარბაზანი2010-10-22 22:05:25
ხალხო, რა გჭირთ? ნუთუ ამ სტატიაში მარტო ის დაინახეთ (და პირველად გაიგეთ), რომ სომხები ქართული ანბანის შექმნას მესროპ მაშტოცს მიაწერენ. სომხები რომ ასე ფიქრობენ, ეს ხომ ისედაც ყველამ ვიცოდით. ჩემთვის ამ სტატიაში ისაა მთავარი, რომ ჩვენი, 'ევროპულ დონეზე აყვანილი' საზღვრის გადაკვეთის პროცედურები 5-ჯერ მეტ დროს და ნერვებს მოითხოვს, ვიდრე რუსეთის "ფორპოსტ" სომხეთისა. და კიდევ ერთი, ვის შეუძლია ამიხსნას, რატომ უნდა ღირდეს სომხეთში ბენზინი უფრო იაფი, ვიდრე საქართველოში?

ქართველი2010-10-22 22:06:51
იმიტომ, რომ რუსეთი ყავს მოკავშირე.

2010-10-22 22:12:40
აშშ-ში იქაური სომხების დაფინანსებით გამოსცეს ქართული-ხალხური სიმღერების დისკი და გაასაღეს როგორც სომხური სიმღერები.იმიტომ რომ ვერ მოინელეს ის რომ "ჩაკრულო" ამერიკელებმა თავიანთ კოსმონავტებს კოსმოსში გაატანეს.სხვა რომელი ერი გვექცევა ასე?

რავა გადამრიეთ2010-10-22 22:17:51
იქ სხვა ბევრი რამეც არის იაფი, იქიდან ჩამოტანილ რაღაცეებს აქ კარდაკარ დაატარებენ ხალხს სთავაზობენ (აქ ალბათ უფრო ძვირია), ერთი დენი ვერ ჩაიდეს ჯიბეში, რომ ისიც კარდაკარ ჩამოატარონ, დარტყმის ეშინიათ:)))

რავა გადამრიეთ2010-10-22 22:19:03
სხვა რომელი ერი გვექცევა ასე?


არცერთი!

ზარბაზანი2010-10-22 22:22:38
ქართველი 2010-10-22 22:06:51
იმიტომ, რომ რუსეთი ყავს მოკავშირე.

ჩვენი მეგობარი ქვეყანა კი აზერაიჯანია, სადაც ბენზინი კიდევ უფრო იაფია, ვიდრე რუსეთში

2010-10-22 22:26:04
ერთი ამბავი გავიგე მედვედევი შეპირებია სომხეთს საქართველოს სომხეთს შემოვუერთებ თავის აფხაზეთ ოსეთიანაო ახალი წარმონაქმნი სოსააფოს)))))
(შუტკა)

ნაცისტი2010-10-22 22:40:42
სომხები ის ერია სადაც 100 წელიწადში ერთხელ გენოციდი უნდა მოუწყო..ყველას უწვებიან მე მაგათი დედის ***** ******ან...

სააკაშვილიც სომეხია და რა გინდა რომ ქნა

რავა გადამრიეთ2010-10-22 22:41:09
სომეხს ეკითხებიან:
-რომელი ნაციაა ყველაზე ცუდი?
პასუხობს ეგრევე:
-სამაგიეროდ, ჩვენ კონიაკი გვაქვს კარგი!

იერემია2010-10-22 22:55:56
კაცი საკუთარ ქონებას და ისტორიას უფრთხილდებოდე, რატომ უნდა ერქვას ამას ქსენოფობია. მე არ მუგულება ქართველი, სომეხი ნაცნობი და ახლობელი არ ჰყავდეს, ვისთანაც ერთად სუფრასთან ჯდება და ღვინოსაც სვამს, მაგრამ პიროვნული ურთიერთობა სხვაა და სახელმწიფოებრივი სხვა. ჩვენს სამხრეთელ მეზობელთან მრავალსაუკუნოვანმა ურთიერთობამ მდიდარი გამოცდილება დაგვიგროვა, როგორც პოზიტიური, ისე ნეგატიური. აქედან ხაზგასმით მინდა გამოვყო ერთი, მეტად სამწუხარო მომენტი-- სომხეთს გააჩნია საქართველოს ისტორიული ტერიტორიის სრულიად უსაფუძვლო, მაგრამ მ ო უ ნ ე ლ ე ბ ე ლ ი ჯავრი და ხელსაყრელ მომენტში შანსს არ გაუშვებს ხელიდან ამ პრობლემის გადასაჭრელად. ამის ყველაზე ნათელი დასტურია 1918 წლის გაზაფხულზე ტრაპიზონსა და ბათუმში ოსმალეთ-ამიერკავკასიას შორის სასაზღვრო საკითხთან დაკავშირებით გამართული კონფერენციები და დეკემბრის ორკვირიანი ომი. ბედოვლათები უნდა ვიყოთ, ვიფიქროთ, რომ ეს იყო ერთჯერადი სასაზღვრო კონფლიქტი, რომელიც წარსულს ჩაბარდა და აღარ განმეორდება. მკითხაობას არ ვაპირებ, მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ 1991 წლის შემდეგ მორიგი ასეთი ომი სავსებით მოსალოდნელია და თუ ჯერჯერობით ასეთი რამ არ მოხდა, მხოლოდ და მხოლოდ ყარაბაღის პრობლემისა და სომხეთის გეოპოლიტიკური ჩაკეტილობის გამო. ისტორია იმის ისტორიაა, რომ იგი კიდეც უნდა შეისწავლო და კიდეც გაითვალისწინო. ხვალინდელი სტრატეგიის დაგეგმვის დროს გუშინდელ გამოცდილებას უნდა დავეყრდნოთ. ის, რის შესახებაც ამ სტატიაშია საუბარი, ე.წ. ისტორიოგრაფიული ექსპანსიაა, რასაც სომხები მეთოდურად, მიზანმიმართულად ახორციელებენ და ნურავინ იტყვის, რომ საერთაშორისო ასპარეზზე ამგვარად შეფუთულ იდეებს გასავალი არ აქვს. კეთილმეზობლობა არ ნიშნავს იმას, რომ ამ მეზობელთან ურთიერთობის შესაძლო გაფუჭების შემთხვევაში უარესისთვის არ ვემზადოთ... (p.s. ვისაც 1918 წლის დეკემბრის ომის შესახებ აინტერესებს ინფორმაცია, ამ საკითხზე, უკვე, მდიდარი ლიტერატურა არსებობს. დაინტერესებულ ფორუმელებს გირჩევთ, წაიკითხოთ ისტორიკოს არჩილ ჩაჩხიანის გამოკვლევა).

სხვა გიორგი2010-10-22 23:41:36
ახალი ამბავი გინდათ მოგიყვეთ?
ჩემმა სომეხმა თანამშრომელმა მანახა მათი (არმენიაში)მომზადებული კლიპი - არმენების მიერ ინგლისის სახელმწიფოს შექმნის თაობაზე. მაგრად კი დავცინეთ მას მერე რაც აუხსენით,რომ სამეცნიერო წრეებში გაჟღერებული არმენების ტომი, რომელთაც წვლილი აქვთ შეტანილი ინგლისის წარმოშობაში არის არც მეტი არც ნაკლები ჩრდილო გერმანული ტომი. სხვათაშორის გერმანიაში ერთ ერთ საფეხბურთო კლუბს ქვია "არმინია". არ ვიცი დაიჯერა, თუ არა მაგრამ მას მერე ასეთები აღარ წამოუროშია.
ასე, რომ ისინი მარტო ჩვენზე (ქართველებზე) არ არიან დაგეშილნი. ნათქვამია - რაც მოგივა დავითაო ყველა შენი თავითაო.
ძველ წინასწარმეტყველებასაც გაგაცნობთ მეოცნებე არმენებზე.
"იტყვიან აქ ერთ დროს სახელმწიფო იყო და ხალხი ცხოვრობდაო"

სხვამეხი2010-10-23 00:42:14
"თბილისის გარეთ ვერ გავიდოდნენ, რადგან კრიმინოგენული ვითარების გამო, მათ სიცოცხლეზე პასუხისმგებლობას ვერავინ აიღებდა".

ლორა2010-10-23 01:21:24
კონიაკთან დაკავშირებით მინდა გითხრათ, როგორც ამბობენ მაგათი სომხური კონიაკი დავით სარაჯიშვილის შექმნილი ყოფილა. წარმოგიდგენიათ ეს რომ ხმამაღლა გამოუცხადნ ქართველებმა სომხებს, რა დაემართებათ? არა და ჩვენ რატომ ვდუმვართ ყოველთვის. მაგათ ის ვერ მოუნელებიათ ქართველი მეფეები სომეხთა მეფეებად რომ იწოდებოდნენ და მადლობელსაც არ არიან,რომ საქართველომ გადაარჩინა ეგენი. აზერბაიჯანის რომ არ ეშინოდეთ, აქამდე ათასჯერ გაგვიმართავდნენ ომს,მაგრამ იციან,რომ აზერბაიჯანს მეტი არც უნდა.ჩიტს აფრენა უნდოდა და ხელის აქნევას ელოდებოდაო, ზუსტად ასე არის ახლა აზერბაიჯანი. საკმარისია სომხები ცოტა გაფხაკურდნენ და ეგრევე დაარტყამენ. აქ ვიღაცეებს ძალიან გული ეტკინათ, რატომ ლანძღავთ სომხებსო. შეგვეშვან ბატონო და არ გავლანძღავთ. შედარება გააკეთეთ რამდენი სომეხია საქართველოში და რამდენი ქართველი სომხეთში. ჩვენთან რომ არიან გაგულავებული სომხები, იქ ვინმე გაგვაგულავებს ჩვენ ისე?

მ ა რ ე2010-10-23 01:35:53
იერემია, გეთანხმები,ძმაო, შენც და ყველა იმას,ვინც ფიქრობს,რომ ჩვენი ისტორიისადმი ამგვარი დამოკიდებულება სრულებითაც არ გახლავთ ფეხებზე დასაკიდებელი საქმე!
რას ჰქვია, წერონ და იკითხონ,ჩვენ რა გვაკლდებაო?!
წერენ, სხვებსაც აწერინებენ და მერე მთელ მსოფლიოს აკითხებენ: ეს ყველაფერი ჩვენიაო! ჩვენ სამართლიანი პრეტენზია გვაქვს ამ ყველაფერზეო და, როგორც შენ ამბობ,-"სომხეთს გააჩნია საქართველოს ისტორიული ტერიტორიის სრულიად უსაფუძვლო, მაგრამ მ ო უ ნ ე ლ ე ბ ე ლ ი ჯავრი და ხელსაყრელ მომენტში შანსს არ გაუშვებს ხელიდან ამ პრობლემის გადასაჭრელად." - აი,ეს შანსი თუ დაუდგა, ე.წ. "მსოფლიო საზოგადოებრივი აზრი" შემზადებული იქნება საიმისოდ, რომ აქ სამართლიანობის აღდგენასთანა გვაქვს საქმე მხოლოდ: სომხეთი აგრესორი კი არ არის, თავისას იბრუნებსო!..
ისინი შორს იყურებიან და ამზადებენ ნიადაგს, ჩვენსავით ბეყეირათულად კი არ მსჯელობენ,- წერონ, ჩვენი რა მიდისო!..
ჩვენი ძალიან ბევრი რამ მიდის, ბევრი რამ წავიდა და შანსი გვაქვს, კიდევ უფრო მეტი წავიდეს.
სომხეთის კათალიკოსმა 100.000 ოქროთი დააფინანსა აღა მაჰმად-ხანის ლაშქრობა საქართველოში, - ამას დიდი ივანე ჯავახიშვილი წერს, ქსენოფობ ქართველებს არ მოუგონიათ.
"ისტორია არაფერს არ გვასწავლის, ის მხოლოდ გვსჯის გაკვეთილის არცოდნისათვის".
(1918 წლის სომხეთ საქართველოს ომთან დაკავშირებით, მე ვურჩევდი ამ საკითხით დაინტერესებულთ, წაიკითხონ ემიგრაციაში გარდაცვლილი მამაცი და ნიჭიერი ქართველი მხედარმთავრის გიორგი კ ვ ე ნ ე ტ ა ძ ი ს მოგონებების წიგნი: იგი თვითონ ხელმძღვანელობდა ქართულ ჯარს ამ ომში და დაწვრილებით ყვება,რა როგორ იყო).
p.s.
ჩემდა გასაკვირად, ორიოდე ფორუმელმა თუ მიაქცია ყურადღება ჩვენი საბაჟოს განსაკუთრებულ "გულმოდგინებას"...
თუ ასეთი თავგამოდებულნი არიან, როგორ მოძრაობს საქართველოს გავლით წელიწადში 9 ტონა ნარკოტიკი,რომლიდანაც 1,5 ტონა საქართველოში რჩება, თურმე
?!
ეტყობა იციან ჯიგრებმა, ვინ უნდა დაშმონონ და ვინ - არა!

მიშა სააკოვი2010-10-23 01:54:03
აბა ეხლა სუსკაც!!!გინდა დაგენიძლავებით რომ დიდი არმენიის იდეას ხორცი შეესხმება. აბა მე რისთვის ვარ თქვე ქაჯებო!უხ ცავვატტანემ არმენებო რა. არმენებმა და ურიებმა უნდა გავიყოთ მსოფლიო, მერე გავიყოფით და ვიზასავებთ. თქვენ კი ვრაცუებო გვიყუტეთ და ანძრ....თ.ასკანუმეს?

სხვამეხი2010-10-23 02:16:40
სხვამეხი23 ოქტომბერი, 2010 წელი. 01:59ზედა ოთხივე კომენტარი ბაზალეთის ოქროს ბიჭუნა ერასტის ამქრიდანაა, ერთი და იმავე ოქროს გოგონას მიერ შესრულებული, ეს ისე ,გარე მეთვალყურეობის გარეშე გაკეთებული დასკვნა, რაც შეეხება ქართულს, მაგ პარტიაში უფრო მეტი სოვდაგრულია და პოლიტ ტრაფიკინგის პირველი მსხვერპლიც სოზარ სუბარუ იმპრეზა გახლავთ, რომელსაც ეს პირველი გილდიის შარუმები მალე დაითხოვენ ჰარემიდან. ბატონი გრეჩანინოვი თავის მოურავთან და ტყვიაველ ვოსკანიანთან ერთად ახალი ავანტიურისთვის უკვე მომზადებულია, იმიტომაც გრიმბერგის კვლევით 9% - ანი მხარდაჭერით არის მოშე ისააკ რაბინისგან გარანტირებული დებიუტში. რომ იცოდე ბედშაო ქართველო რა ცხოველი აღებ-მიცემობის მსხვერპლი ხარ, მაგათ ოთხივეს ლინჩის წესით გაასამართლებდი, მაგრამ ზიხარ ჭურში...

იერემია2010-10-23 03:14:10
მარე, რა დამთხვევაა. ახლა სწორედ კვინიტაძის ორტომეული მედო მაგიდაზე, შენი კომენტარი რომ წავიკითხე. ბაჯაღლო წყაროა ჩვენი უახლესი ისტორიისათვის. მარტო სომხეთთან ომის ამსახველი მასალების გამო კი არა. ყურადღება მიაქციე, როგორ ხატავს ჟორდანიას მთავრობის სამხედრო სამზარეულოს და იმ განუკითხაობას, რაც არმიის ორგანიზაციაში შეჰქონდათ ესდეკების ყურმოჭრილ, პარტიული დამსახურების გამო დაწინაურებულ გენერლებს. პარტიულ ვირთხებს მაშინაც და დღესაც გავარდნილი ტყვიასავით ეშინოდათ და ეშინიათ პროფესიონალი სამხედროებისა. ამას წინათ ერთმა ახლობელმა ახალგაზრდა კაცი გამაცნო, ყოფილი ვიცე-პოლკოვნიკი, სამი ქვეყნის სამხედრო აკადემიის კურსდამთავრებული, რომელიც ჯარიდან გამოუშვეს და ახლა თურქული ლიფტების მონტაჟით ირჩენს თავს. სახეზე ეტყობოდა, რომ მგელი იყო. ახლა თავად განსაჯე, რა მომავალი ექნება იმ ქვეყნის არმიას, სადაც პროფესიონალებს ასე ეპყრობიან და რატომ გამოქუსლა ქართულმა ჯარმა დღენახევრიანი ომის შემდეგ ცხინვალიდან.

იერემია2010-10-23 03:26:19
ჭუმბურიძის სტატიაში კიდევ ერთი პასაჟი მომეწონა, კერძოდ, ის, რომ ქართველმა ჟურნალისტებმა არ "გაატარეს" სომეხი გიდის დემაგოგია და ადგილზევე გასცეს პასუხი. თანაც რა მომზადებული ყოფილან მეცნიერულად? არადა, უმეტეს ამგვარ შემთხვევაში ქართველი თავს არ იწუხებს ხოლმე. ჩვენი ამგვარი გულარხეინობისა და ბეყეირათობის ბრალია, რომ ქართულ ძეგლებთან და ისტორიის საკვანძო საკითხებთან დაკავშირებით ვიკიპედიები და ყველაზე ცნობილი ენციკლოპედიები გადაჯერებულია ყალბი სომხური ვერსიებით.

მ ა რ ე2010-10-23 03:48:30
ი ე რ ე მ ი ა:
"ამას წინათ ერთმა ახლობელმა ახალგაზრდა კაცი გამაცნო, ყოფილი ვიცე-პოლკოვნიკი, სამი ქვეყნის სამხედრო აკადემიის კურსდამთავრებული, რომელიც ჯარიდან გამოუშვეს და ახლა თურქული ლიფტების მონტაჟით ირჩენს თავს."

აჰა!..შეადარე, კვენეტაძე რომ წერს, სამხედრო მინისტრად დაგვინიშნეს ისტორიის მასწავლებელი,რომელიც ზარბაზანსა და ტყვიამფრქვევს ვერ არჩევდა ერთმანეთისაგანო (თუ სწორად მახსოვს ეს დეტალი...იმიტომ რომ კარგა ხნის წინ წავიკითხე).

არა, ისე, სამხედრო მინისტრად მეზვერეთუხუცეს არა ჯობია არაფერი!

იმ ერელი2010-10-23 04:14:02
სანამ ილიას წავიკითხავთ,მანამ არჩილ სოხუმელს,იერემიას და ლორას მოვუსმინოთ არ გვაწყენს.რაც შეეხება "ქართველს" ვურჩევდი მართლა ქართულად იაზროვნოს.დედას რომ გაგინებენ ძმა ხარ ჩემიო უნდა ეძახო? ახლა სვანებთან დაკავშირებით.
ახალგაზრდა მეცნიერის(გვარი ვერ გავიხსენე)ნააზრევი მინდა გადმოგცეთ.უძველესი ქართველები ცხოვრობდნენ გორებად(გვარებად,ვისი გორისა ხარო),რადგანაც მიწათმოქმედები იყვნენ.სხვადასხვა გორებს სხვადასხვა სახელები ერქვა.ქართული გვარები შვილზე და ძე-ზე დაბოლოებული როგორც ჩანს გვიანდელი პერიოდისაა.სავარაუდოდ ძველი ქართული გვარები იან და ანი-თ მოლოვდებოდა.თუ მათ ნაცვალსახელს დავუმატებთ მივიღებთ იმ-იანთ-ს და იმათი-ს,რაც ნიშნავს იმას,რომ იმათი ცვარიდან არისო.ანუ ეს სუფიქსები გვარების განსასხვავებლად იყო მოგონილი.დაახლოებით იგივეა კახეთში მიტუაანთ ბიჭიაო და ა.შ.ანალოგიურად წარმოიქმნა კახ-ეთი,ჰერ-ეთი.იანი და ანი სუფიქსი ნიშნავს რამეიან ადგილს ან ვიღაცით დასახლებულს.ეს სუფიქსები ახასიათებს სვანურ გვარებს.ტრანსფორმაციით იანი გარდაიქმნა ია-დ,რომელიც ასევე ადგილს აღნიშნავს (მესტია,საფიჩხია).ია-თი მთვრდება მეგრული გვარების უმრავლესობაც.როგორც ვიცით ტომის სახელი ერქმეოდა იმ ადგილს სადაც მკვიდრობდა.ძველი ქართული გვარები კარგად შემორჩა სვანურ და მეგრულ გვარებში.გვარის შიგნით ქორწინება აიკრძალა,შეიქმნა დიდი გაერთიანებები,ანუ არე-ები,რამდენიმე გვარის გაერთიანებით.არე-ს(ტერიტორიული ერთეული)სახეცვლილებაა ერი(ანუ რამდენიმე გვარის გაერტიანება დიდ ტერიტორიაზე).ასეთ გვაროვნულ გაერთიანებას არე-ს წინ რაიმე ასოს ურთავდნენ(ქ-არი-ქარელი).მიჭათმოქმედი ქართველებისაგან

იერემია2010-10-23 04:19:16
კვინიტაძე სიტყვაძუნწი კაცი იყო, არც კალამი უჭრიდა მაინცდამაინც. ჟორდანიას მთავრობის დამოკიდებულებაზე არმიის მიმართ და დეგენერატულ სამხედრო პოლიტიკაზე თავის მემუარებსი გაცილებით შთამბეჭდავად წერს რეზო გაბაშვილი, თუ გაქვს წაკითხული. ცხონებულმა შარაძემ გამოსცა 90-იან წლებში.

იერემია2010-10-23 04:30:36
იმ ერელს: ვხედავ, ქართული გვარ-სახელების წარმოშობით ხარ დაინტერესებული. ამ თემაზე საკმაოდ მდიდარი და საინტერესო ლიტერატურა არსებობს. გირჩევ, წაიკითხო: ი.მაისურაძე, "ქართული გვარ-სახელები"; ა.სილაგაძე და ა.თოთაძე,"გვარ-სახელები საქართველოში"; განსაკუთრებით კი როლანდ თოფჩიშვილის ძალიან ძლიერი გამოკვლევები: "ეთნო-ისტოტიული ეტიუდები" და "ქართული გვარ-სახელების ისტორიიდან"

გიო332010-10-23 04:58:06
პარიზში ერთ-ერთი გზის შეკეთების დროს აღმოაჩინეს ტელეფონის კაბელები და დაამთკიცეს რომ მე-18 საუკუნიდან არსებობდა საფრანგეთში ტელეფონი.
ამის გამგონე სომხებმა სასწრაფოდ დაიწყეს მთლიანი გადათხრა, მაგრამ ვერანაირი მსგავსი კაბელი ვერ აღმოაჩინეს, რის შემდეგაც დაადგინეს:
როცა პარიზში ტელეფონი შევიდა ექპლუატაციაში, ერევანი მობილური ტელეფონით სარგებლობადა.

როგორია ჰააა?:))))

გიო332010-10-23 05:00:29
რა მაგარი სურათია ცავატანემმმ:))) მაგრამ მგონი იმ ერთი გამოტოლმებული გიდის გამო არ ღირს ამხელა აჟიოტაჟის ატეხვა, თორემ ჩვენც სომხებს დავემგვანებით:))))

გიო332010-10-23 05:01:03
მუჰაჰაჰაჰაჰა ჰაჰა ჰა

იმ ერელი2010-10-23 05:05:58
მიწათმოქმედი ქართველებისაგან განსხვავებით მომთაბარე ინდოევროპელებს ასეთი სისტემა არ გააჩნდათ,ამიტომ ისინი უსახელოები იყვნენ.მათ ქართველებმა არიელი დაარქვეს,ანუ უსახელო არე-დან წამოსული ადამიანი.ასე,რომ სვანებში და მეგრელებში, არქაული ქართული გვარების წარმოშობა სრულად არის შემონახული.ბუნებრივია არიელმა არმენებმა გვარების ტერიტორიული გაერთიანების აღმნიშვნელი სისტემა გადაიღეს და ამიტომ არის,რომ სვანური და სომხური გვარები ერთმანეთს ჰგავს.
თუ ეს კვლევა დაგაინტერესებთ,მოძებნეთ მართლმადიდებლურ საიტზე.ვეცდები ავტორის გვარი და საიტი გავიხსენო.სხვათაშორის ამ გამოკვლევაში აღწერილია ხმელთაშუა ზღვის ხალხის(არაინდოევროპელი ხალხის,იგივე პელასგების შესახებ)რომლებიც ჩვენი წინაპრები იყვნენ.ასევე მოთხრობილია ამ ხალხის სხვადასხვა ტომების-მარების-გარების-ბარების შ ესახებ,რომელთა ერთობიდანაც მოდის სიტყვა მე-გო-ბარი(ბრძოლაში გაერთიანდნენ),აგრეთვე მარგარი(მარგალი).ბერძნები და ლათინები მოგვიანებით აზიიდან შემოვიდნენ.შავი ზღვის პირეთში ვინც მათ პირველები შეხვდებოდნენ იქნებოდნენ ბარები,იგივე იბერები.ამიტომ უწოდეს მათ ბერძნებმა "ბარბაროსი",რაც უცხოელს ნიშნავს.რომაული ღმერთი მარსი,მარმარილოს ზღვა,მა(რგ)არი და ბერძნული ტოპონიმები და სახელები,სადაც გვხვდება გრ,რგ.მაგ:არგო,გეორგია.გეო ალბათ გარებთან და მარებთან კავშირშია. სხვა რა გითხრათ,არის უამრავი საინტერესო რამ ამ სტატიაში.მაგალითად მეგრულ ია-ზე(რაც ადგილმდებარეობას მიუთითებს)დაბოლოებულია-ანტალია,ანატოლია,სოფია,ბალგ არია რუმინია, სერბია, ლატვია,ვენეცია,პარიზის ძველი სახელი "ლუტეცია"და ა.შ.არიელებმა ქართველებისგან ისწავლეს ადგილისთვის სახელის დარქმევა და ამიტომ არის ევროპაში ასე ხშირად ქალაქები,ქვეყნები დაბოლოებული ია-ზე.ძალიან საინტერესოა მეგრული გვარები პაპასკირი,წულეისკირი,მათ ძალიან გავს კაჩინსკი,ჩაუშესკუ და ა.შ. დააკვირდით "სკ'-ს.ეს ქართველებიდან არის აღებული.მეგრულ-პელაზგურიდან მოდის ე-სპ-ანეთი,სპ-არტა,სპ-ერი,სპ-არსეთი. "სპ"ქართული წარმოშბისაა.ეს სტატია სრულად სომხურად უნდა ითარგმნოს და ერევანში უნდა გაიგზავნოს.აი მაშინ ნახავთ რა დაემარტებად.ატომური ბომბი მონაგონი იქნება.

რავა გადამრიეთ2010-10-23 09:26:03
ლორა-ს

100 ქულა შენ!!!

რავა გადამრიეთ2010-10-23 09:41:37
იმ ერელი-ს და იერემია-ს

გამრავლდით და იცოცხლეთ დიდხანს:))

Grek2010-10-23 10:15:21
თქვენ აქ ღადაობთ და, სომხები თავის ბინძურ საქმეს აკეთებენ და აკეთებდნენ ყოველთვის თავის რუს ძმებთან ერთად...

გოჩა2010-10-23 12:39:30
რაც სტატიაშია აღწერილი იმის შემსწრე ვიყავი მეც და ყველას, ვინც იქ ვიმყოფებოდით გვქონდა პრეტენზია დაგვეწერა, მოგვემზადებინა მასალა. მერწმუნეთ აქ საუბარი არაა იმაზე, რომ სომხები არიან ცუდები და ჩვენ კარგები. იქ ისეთი განცდა დაგვეუფლა და განგვიმტკიცდა კიდეც, რომ ჩვენ ვართ ბედოვლათები. ამიტომ ვინაა ფაშისიტი, ვინ ლიბერალი და ასე შემდეგ ან ვინ რას იბრალებს, ეს არაა გასჯის საგანი. განსჯის საგანია ის, რომ არ უნდა ვიყოთ ბედოვლათები. მაპატიეთ, შესაძლოა მავანს მოსწონს როდესაც მის მეუღლეს მეზობელი ჰყავს კავალერად და შესაძლოა ამაყობს კიდეც ამით, მაგრამ მაშინ ის უნდა აღიაროს მაინც, რომ მეზობლის სატრფოს მიიჩნევს საკუთარ მეუღლედ. ვისაც უფრო ღრმად არ შეუძლია იფიქროს მაშინ ის დაასაბუთოს, რომ ეს ნომრალური ქმედებაა ზნეობრივი, მორალური და სხვა უამრავი ფაქტორის გამო. აქ მთავარი პრეტენზია უნდა გამოითქვას მეცნიერებისა და იმ ადამიანების მიმართ, რომელებიც იბრალებენ რომ რაღაც ფორმით მართავენ ”სფეროს”. უფრო უკეთ კი სტატიაშია კითხვებიც დასმული და ადრესატებიც მითითებული. ვისაც რეალში სიამოვნებს ”ჩემი დედა” მათ ძალიან ვთხოვ, რომ რაც სიამოვნებთ იმ საქმით დაკავდნენ და საერთო ფასეულობებზე ნუ ისაუბრობენ. 21-ე საუკუნეა ამ საკითხის მოგვარება ძალიან მარტივად შეიძლება და ეს პირველ რიგში ქვეყნის პრესტიჟის საქმეა და არც ”ჩემი დედის”, ”შენი დედის” ან ”იმის დედის”. პრინციპში, ჩვენ რომ თუნდაც ”შენი” და ”იმის” თავი (აქ სხვა სიტყვა უფრო მისაღებია) გვქონდეს და გვქონოდა, ვერც ამას და ამაზე უარესს გაგვიბედავდა ვერავინ. მაგრამ უბედურება ისაა, რომ ამ ”ჩემის” შემხვედვარე ვფიქრობ, რომ მომავალიც არ გვაქვს ნათელი... პრინციპში, ქართველისთვის საუკეთესო პოზა ლუარსაბობა და მისი ბედოვლათობაა...

ზურა ყველას2010-10-23 12:56:53
არ არიან ესენი სომხები. მათი მოხსენიება არმენებად უფრო მართებული იქნებოდა ივანე ჯავახიშვილი თვლიდა,რომ სიტყვა სომეხი ეტიმოლოგიურად ქართული წარმოშობისაა და როგორც კოლხი, მესხი, ჯავახი.საქართველოს სამხრეთსი მცხოვრები იბერიული ეთნიკური ჯგუფის სახელწოდებაა თუ ჩვენი ისტორიკოსები ამ მიმართულებით გამოკვლევებს გააგრძელებენ დარწმუნებული ვარ არმენებს სამუდამოდ დაეკარგებათ მსგავსი გამოხტომების ხალისი

ზურა ყველას2010-10-23 13:26:22
ასე მგონია რომ ჩვენი ყველაზე დიდი შცდომა ისაა, როცა ამ ეთნოსს სომეხს ვუწოდებთ. არ არიან ეგენი სომხები. უფრო სწორია მათი არმენებად მოხსენიება, ამ მოსაზრებას ივანე ჯავახიშვილიც იზიარებდა და თვლიდა რომ ეტიმოლოგიურად სიტყვა სომეხი ქართული წარმოშობისაა და როგორც მესხი, კოლხი, ჯავახი.სამხრეთ საქართველოში მცხოვრები იბერიული ეთნიკური ჯგუფის სახელწოდებაა, რომელიც შემდგომში მიითვისეს საიდანღაც მოთრეულმა არმენებმა. სომხებზე ზედაპირული დაკვირვებითაც აშკარად გამოირჩევა ორი ერთმანეთისაგან რადიკალურად განსხვავებული გენოტიპი სპარსულ პართიული და კავკასიური ამ მიმართულებით ჯავახიშვილის მერე აღარავის უმუშავია კვლევების განახლების შემხვევაში არმენებს დიდი ხნით დაეკარგებათ მსგავსი სულელური გამოხტომების სურვილი.

2010-10-23 13:30:40
ზურა ყველას
სავსებით გეთანხმებით. ნ. მარი-ც წერდა ამის შესახებ, რომ სომეხი ქართველური ტომის სახელი იყო, რომელიც მერე ავტომატურად გადავიდა არამინებზე.

გივის2010-10-23 14:31:03
ვნახეტ კლიპი, დაგვცინიან კი არა ტავის დედებს დაცინონ მაგ ახვრებმა

თემურ ჭუმბურიძე2010-10-23 17:55:27
მოგესალმებით,

სტატიის ავტორი ვარ. ყველა მადლობა საინტერესო კომენტარებისათვის. მინდა ვთქვა, რომ სტატია არ არის არც ვინმეს "დასაცინად" დაწერილი და არც შუღლისათვის. კითხვები დასმულია კონკრეტული ადრესატების მიმართ და მინდა მეტი ყურადრება გამოიჩინონ ქართული ისტორიისა და კულტურის დასაცავად.

თემურ ჭუმბურიძე2010-10-23 17:56:41
რაც შეეხება ფოტოს, ფოტოს მეც არ ვეთანხმები, რადგან სტატიაში აბსოლუტურად სხვა თემაზეა საუბარი და უბრალოდ, არ მიესადაგება.

ირმან2010-10-23 18:34:14
მარე,
უხერხული შეკითხვების ოსტატი ხარ რა.საბაჟოზე რომ კითხულობ... ტონობით ნარკოტიკი როგორ გადისო?
-ჩვეულებრივად,უპრობლემოთ,სამინისტროების პირაპირი დახმარებს წყალობით.
ეს კანონები რომ შემოიღეს ამდენი,იმას ემსახურება, რომ ვინმე უბრალო კაცმა ნარკოტიკით ვაჭრობა ვერ გაბედოს.თავად "მათ" არაფერი ეკრძალებათ.
ეგ დიდი ბიზნესია.ერთერთი უდიდესი.

მ ა რ ე2010-10-23 21:53:30
ოჰ, ი რ მ ა ნ , რას არ დააბრალებთ ამ პატიოსან ხალხს!..

ყველაფერი კარგად იქნება2010-10-23 23:43:37
სომხეთის საზღვართან ქართული კოშკი დგას. ქართველები კოშკში არიან ჩაკეტილები. სომხები, დიდი ხნის ალყის შემდეგ, მიხვდნენ, რომ ქართველებს ვერ აიღებდნენ და გადავიდნენ გინებაზე. მთელი დღის განმავლობაში სომხები ქართველებს აგინებენ - დედაზე, მამაზე, ბებიაზე, ბაბუაზე, დაზე, ძმაზე და ა.შ. არ დაუტოვეს არავინ. ქართველები ამ დროს ჩუმად არიან. მხოლოდ, საღამოს, სომხები, რომ დაიღლებიან პატარა სარკმელი გაიღება და იქედან ისმის - სომხებოოო.))))

იერემია2010-10-24 00:54:08
ზურა ყველას: ზურა, სომხებს მთელი დედამიწის ზურგზე მხოლოდ ჩვენ ვიცნობთ ამ სახელით. დანარჩენები ყველა ეძახიან არმენ-ერმენებს. ეს მეტყველებს ერთ რამეზე-- ქართველთა წინაპრებს ამ ტერიტორიაზე მცხოვრებ ხალხთან ურთიერთობა ჰქონდათ მანამდე, სანამ იქ დიმინანტ ეთნოსს სუხმა-სოხმას სახელწოდებით ცნობილი ეთნოსი წარმოადგენდა. დანარჩენი მსოფლიოსთვის სომეხთა ცნობადობა დაიწყო ამ ტერიტორიაზე არმენთა ინდოევროპული ნაკადის დამკვიდრების შემდეგ. თუნდაც ეს მომენტი კიდევ ერთი არგუმენტია კავკასიაში ჩვენი წინაპრების, როგორც უძველესი ავტოქტონი ეთნოსის სასარგებლოდ!

ლორა2010-10-24 02:58:25
ეგენი მაშინ იყვნენ გასაყრელები საქართველოდან, როცა ომი დაგვიწყეს.აბა აზერბაიჯანში მოძებნეთ სომეხი და გაიგებთ როგორ უნდა მოექცეთ მაგ ხალხს.სომხის ჭაჭანება არაა იქ. თუ სადმე თითო-ოროლა სომეხია დარჩენილი, ისე საგულდაგულოდაა დამალული,სანთლით რომ ეძებო ვერ იპოვნი. ძირითადად მოხუცი ქალები არიან, რომელთაც აზერბაიჯანელი ქმრები და
შვილები აზერბაიჯანული გვარებით ჰყავთ,მაგრამ სახლებიდან საერთოდ ვერ გამოდიან. მათი არსებობის შესახებ მთავრობამ კი იცის,ხმას არ სცემენ,მაგრამ მათი ოჯახის წევრები სრული კონტრილის ქვეშ არიან და ყველა ცდილობს მოერიდოს ასეთ ოჯახებს. მე არც შოვინისტი ვარ და არც ქსენოფობი. კარგად მოგეხსენებათ ყველას, რომ ოსებიც და აფხაზებიც საკმაოდ არიან მთელი საქართველოს ტერიტორიაზე და არავინ მათ არ ავიწროვებს,მაგრამ ეს სომხები რა დაუნახავი და უნამუსო ხალხია,რომ მაგათ ვერასოდეს ქართველების სიკეთე ვერ დაინახეს. რაც მაგათ ბოროტება აქვთ ქართველების წინაშე ჩადენილი ჯერ კიდევ ისტორიას და მტრისთვის თბილისის კარის გაღებას თუ გავიხსენებთ, ვინმემ მოსთხოვათ პასუხი?

აფხაზი2010-10-24 04:59:37
თბილისში რომ შემოსულიყვნენ რუსები, მაშინ გენახათ არმენები რა დღეში იქნებოდნენ, აფხაზეთი მონაგონი იქნებოდა.

აფხაზი2010-10-24 05:15:28
ჩემის აზრით სიტყვა "სომეხი" უნდა მოდიოდეს "სამხრეთი" და "ხეთი"-დან. მოგეხსენებათ 22 მილიონი ხეთი ცხოვრობს თურქეთში და თან სიამაყით აცხადებენ რომ "ხეთები" და არა თურქები არიან. თუმცა "სადაური ხარ" სომხურად, "ჰა ეს", როგორც ვიცი ჰაოსის შთამომავალს უნდა ნიშნავდეს, არადა ჰაოსი ქართლოსის უფროსი ძმა იყო, მაგრამ ეს დღევანდელი სომხები აშკარად მამით არმენები(სახელი "არმენ"-დან მოდის)და დედით ჰაოსიანელები ანუ სომხები არიან. იგივე სიტუაციაა აფხაზეთში, ძველ და ახალ აფხაზებს შორის დიდი განსხვავებაა. მოკლედ ძლიერი სახელმწიფო უნდა შევქმნათ და ყველაფერი თავის ადგილზე დადგება.

miriani2010-10-24 11:10:32
ხალხო მე ბოლნისელი ვარ და სომხები სიხარულით ფრინავდნენ ომის დროს ღუსები შემოვლენ და მერე ნახავთო გვემუქრებოდნენ მარა რამდენიმე კაცი კომაში რომ ჩავარდა მერე ჩაიჯვეს და გაიქცნენ საქართველოდან და რაც შეეხება თბილისელ სომხებს თქვენ არ იცით ეგენი რა უჯისოები არიან ახლა გვეხუტებიან და ტრაკში გვიძვრებიან მაგრამ თუ გაგვიჭირდა ისეთ წიხლს დაგვაწერენ რომ ვეღარ წამოვდგებით ანდა წაიკითხეთ დაშნაცუნკი თუ რაგაც ჯანდანბა რომ არიან მაგათი ისტორია და მიხვდებით ყველაფერს

დემონი2010-10-24 11:45:25
გაუმარჯოს ათა.თურქს ამ ძაღლების ამოწყვეტისატვის. სამწუხაროა რომ დაწყებული ბოლომდე ვერ მიიყვანა.

დემონი2010-10-24 11:51:15
ზაზა ჯანელიძეს. გეყოს გამბედაობა აღიარო შენი წარმომავლობა .მაგრამ როგორც ვხედავ გეპაზორება სომეხი რომ ხარ და ყეფხარ უსუსური ძაღლივით სოროდან.

ნარგანი2010-10-24 15:07:10
ეს წერილი ვითომ პრობლემის გარშემოა დაწერილი, მაგრამ თავად ავტორი ამბობს, რომ ქართული ანბანის წარმოშობის საკითხი და ის რომ მაშტოცის ამაში არავითარი წვლილი არა აქვს შეტანილი, დიდი ხანია თავად სომეხი მეცნიერებისთვისაც საკამათო არააო და გაუგებარია, მაშინ რის შესახებ უნდა შევთანხმდეთ ქართველი და სომეხი მეცნიერები კვლავ და კვლავ? შევთანმდეთ იმაზე რომ შევთანხმდით, თუ რა? რაც შეეხება საზღვარზე გადმოსვლის პრობლემას, ეს უთუოდ ყურადსაღებია, რადგან ის პროცედურა, რისი გავლაც მოუწიათ სტატიის ავტორს და მის თანამგზავრებს, აშკარად ეწინააღმდეგება პრეზიდენტის პოლიტიკას.

ლორე დაგვიბრუნეტ ბოზებოოოოო!!!!!!!!!!!2010-10-24 16:11:36
სომხებმა ურარტუს კულტურა მიიიტაცეეეესსსსსსსსსს!!!!!!!!მაგატი ჯიშიიი!!!!!!!!მსოფლიოს დაუძინებელი მტრები არიან სომხები და ებრაელებიიიი!!!!!!!!!!!!!!საერტოდ უნდსა განადგურდეს ეს პრი ერი!!!!!!!!!!

მეც ქართველი ვარ, თქვენსავით!2010-10-24 17:27:52
ხალხნო ეს ზაზა, სახელშეცვლილი დავითი ხომ არ არის პოსტებს რომ აბინძურებდა , ლეჩხუმელი ვარო,რომ იბრალებდა და სომხურს რომ "უბერავდა" ძალიან-ძალიან და მერე ვიღაცამ შეაშინა, ის ხომ არ არის ნეტა?

თემურ ჭუმბურიძე2010-10-24 17:36:40
ნარგანი

ეს წერილი ვითომ კი არა, ნამდვილად პრობლმების გარეშეა დაწერილი. პრობლემა მეცნიერების შეთანხმება კი არაა, პრობლემა ისაა, რომ მეცნიერებმა და კიდევ მათმა სამინისტრომ მიმართონ სომეხ კოლეგებს და სახელმწიფო მუზეუ8ში ტურისტებს ასეთი ინფორმაცია არ მიაწოდონ. აი, ამაზე უნდა შეთანხმდნენ. ვწუხვარ, თუ ეს პრობლემად არ მიგაჩნიათ.

2010-10-24 19:36:44
სომხეთი უნდა დაბრუნდეს საქართველოს შემადგენლობაში როგორც ოდითგან იყო და ახლა უკვე საქართველოს პრეზიდენტი იწოდებოდეს სომეხთა პრეზიდენტადაც. აი ეს იქნება ისტორიული სინამდვილე :-)))))

ზიარელი2010-10-24 21:39:10
როგორ გინდა გადაარწმუნო სომხები, როცა სკოლაში ასწავლიან თითქოს მაშტოცმა დაგვიწერა ანბანი? რატომ არავინ ითხოვს პასუხს ამაზე? როგორ დაგვიწერა ანბანი იმ ,,ნეტარხსენებულმა'', როცა ძველი წელთაღწიცხვით III საუკუნეში (მთელი 8 საუკუნით ადრე) მეფე ფარნავაზმა, თანამედროვე ენით რომ ვთქვათ, ენისა და ანბანის რეფორმა გაატარა?
სომხები მართლა ქართველური ტომი იყო, მაგრამ ძვ. წ. VI საუკუნეში ინდოევროპელმა არმენებმა დაიპყრეს და შეითქვიფეს. მათ ამის აღიარება კი არა გაგონებაც არ სურთ, ხოლო სადღაც ისტორიულ მახსიერებაში შემორჩათ ეს და ცდილობენ თავისად გაასაღონ ყველაფერი ქართული.

ზიარელი2010-10-24 22:34:33
უსმინეთ საპატრიარქოს რადიოს ყოველ ორშაბათს დილის 11-ზე (გამეორება ოთხშაბათს 16:00-დან), არაბულის გადაცემა ,,მიახლოება''-ს და იქ გაიგებთ ვინ როგორ წარმოიშვა. 2 გადაცემა უკვე იყო ამ საკითხზე.

ნინო2010-10-25 12:02:58
მართლა სასაცილოა სომხების ქცევა მაგრამ ხშირად ძალიან გამაღიზიანებლადაც იქცევიან. მეც ძალიან აღვშფოთდებოდი მასეთი რამე რომ გამეგონა.. განსაკუთრებით ტურისტული სააგენტოს ამბავმა აღმაშფოთა.

ისე ზოგადად უცხოელებმაც იციან უკვე სომხების "ძვირფასი" ხასიათის ამბავი, ისიც არ ვიცი რა უნდა დავარქვა ამას - შური, არასრულფასოვნების კომპლექსი თუ რა ვიცი რა - მაგრამ მე ბევრჯერ მქონია ისეთი შემთხვევა როცა შეხვედრების დროს სომეხი კოლეგა (რომლისგანაც ვერ წარმოიდგენ ამისთანა რამეს) აკეთებს მსგავს განცხადებებს ჩვენს უცხოელ კოლეგებთან ჩვენს ზურგს უკან; მაგრამ ეს იმ უცხოელებს სასაცილოდ არ ყოფნით, უკვე კარგად იცნობენ სომხებს და მერე მეუბნებიან ხოლმე, იცი აი ასე თქვა ქართველებზე და მაგარი ვიცინეთო, თურმე ქართველებიც სომხები ყოფილახართო და მერე ერთად გვიხალისია ამ თემაზე.
მიუხედავად ამისა მეც ვთვლი რომ სახელმწიფო დონეზე უნდა მოხდეს კონსულტაციები რომ მუზეუმებში და ტურისტულ კომპანიებში მაინც არ კეთდებოდეს ასეთი სახის განცხადებები. უბრალოდ არაკეთილმეზობლური ჯესტია, თუმცა ეს არ უნდა გაკეთდეს მკერდზე მჟიღების ცემით და კბილების ღრჭიალით. ძალიან მშვიდ და მეგობრულ ტონში.

გიორგი2010-10-25 12:50:24
ადმინ:

მეჩვენება, თუ სტატიის ავტორი (საჯაროდ) არ ეთანხმება თქვენს მიერ უგემოვნოდ და უსაგნოდ შერჩეულ ფოტოს? თუ ავტორიც "ერთი უბრალო ნიკია", რომლის აზრსაც ანგარიში არ გაეწევა? რა ვქნათ, ყველანი "ორგანიზაციები" ხომ ვერ ვიქნებით, თქვენი პრესა.გე–სავით...

ალიატელა2010-10-25 13:38:15
რა გიკვირთ ნეტავ, ეგენი თავისას ცდილობენ, ეგ ხომ მაგათი სტილია და არა მარტო ქართველების მიმართ. აი ჩვენ კი სომხებს მთელ ქობულეთს ვაძლევთ. იმის გულისათვის რომ ფული ვიშოვოთ მთელ სანაპიროზე და ქალაქში სომხური დამწერლობა აშკარად თვალში საცემია და გულის ამრ...უკაცრავად ამაჩუყებელი მუსიკაც. ჩვენ თვითონ არ ვცემთ სათანადო პატივს ქართულ ენას და დამწერლობას და სომხებს რატომ ვთხოვთ?

გიორგი2010-10-25 14:49:59
ყველა ადამიანი თუ ერი იმათ ეჯიბრება, ვინც უკეთესია... ჩვენ სომხებს არაფერში არ ვეჯიბრებით :-) ასე რომ ყველაფერი გასაგებია...

ზიარელი2010-10-25 18:10:20
მართალს ამბობს ალიატელა. იმდენად გავხარბდით, რომ აღარაფერს ვთაკილობთ. ძალიან ბევრმა კაცმა იცის საიდანაც მოაქვს მის ცოლს ფული, მაგრამ თვალებს ხუჭავს ყველაფერზე, ოღონდაც მაძღარი და ჩაცმული იყოს. ჩემი ერთი მეგობარი მეუბნება, რა გინდა, იყიდონ მიწები, სახლები, ბიუჯეტი გვევსება და ბოლო-ბოლო ზურგზე ხომ არ მოიკიდებენ და თან არ წაიღებენ ამ მიწებსო. ისე კარგად წაიღებენ, როგორც დაგიბარებია. რა, ვერ წაიღეს აფხაზეთი, სამაჩაბლო თუ რომელი ერთი ჩამოვთვალო? 1918-1919 წლებში სომხეთ-საქართველოს ომში დამარცხებულმა სომხეთმა ინგლისის წყალობით ტერიტორია წაიღო?! იმავე ინგლისმა დაგვაკარგინა სოჭის ოლქიც. ერთი სომხეთში სცადეთ აბა მიწის ყიდვა რა გამოგივათ. ზაზა ჯანელიძეა თუ ვიღაცა ფაშისტებს რომ გვეძახის, იცით რომ სომხეთში 96% სომეხი ცხოვრობს ანუ მონოეთნიკური ქვეყანაა? ახლა მიპასუხეთ, მრავალეროვანი საქართველოა ფაშისტი თუ მონოეთნიკური სომხეთი? ერთადერთი რაშიც სომხები გვჯობნიან და მისაბაძია არის სამშობლოს სიყვარული (მასზე ზრუნვაც) და ერთმანეთის გატანა.

გიორგი_გილგამეში2010-10-25 20:55:48
ეგრისელი 2010-10-22 16:45:29
ეს რა ჰქენის მესროპ!!! რატომ ჩაიდინე ასეთი ცოდვა ? რაა უფალო კითხა მესროპმა :) სომხებს რომ შეუქმენი ანბანი რა დაგიშავეს მეზობელმა ქართველებმა ?! მაშინ წამოდგა მესროპი საწოლიდან ჩაიწვა ნაბდის ჩუსტები, მიჯდა მაგიდას და ამ დროს გამეეღვიძა :))) მე უფრო კორნელისეულ ვერსიას მივყვები და მგონია რომ ჩვენი ანბანის ფესვები ბერძნულში უნდა ვეძებოთ
კაცმა ეგრისელი დაირქვი და სომხების ვერსიაზე უარესი ბერძნულიდან წარმოშობა მაიწერე ქართულ ანბანს

გიორგი_გილგამეში2010-10-25 21:01:48
როგორც ლინგვისტი გეტყვით, ქართულ ანბანი იმდენად ინდივიდუალურია, რომ არსებული ანბანებიდან მისი წარმოშობა გამორიცხულია, აი პირიქით ჩვენიდან რომელიმეს წარმოშობა სავსებით რეალურია, მეორეც თვითონ ქართული ენა ძველი და განსხვავებულია, მესამე, როცა ასომთავრული გვქონდა მაშინ სომხეთიი საერთოდ არ არსებობდა (ასომთავრული ფარნავაზამდე იყო)მაშტოცი დაესესხა სხვადასხვა ანბანებს მათშორის ქართულის ხუცურ ვარიანტს, მეცნიერებაში ეს უპირობო აქსიომაა,და ერთ რამეს მოგიწოდებთ ინტერნეტ იუზერებო გავაქტიურდეთ შეავსეთ ვიკიპედია და სხვა საიტები ინფორმაციით,

ზიარელი2010-10-25 21:58:52
თვითონ ბერძებმა კოლხი პელასგები დაიპყრეს და მზამზარელი, უდიდესი კოლხური კულტურა და ისტორია მიითვისეს, ჩვენ როგორ უნდა აგვეღო ნიმუშად მათი ანბანი? დღევანდელი საბერძნეთის ტერიტორიაზე აღმოჩენილი მონეტების წარწერების დიდი უმრავლესობა მხოლოდ კოლხურით იშიფრება და არა ბერძნულით. ამას მხოლოდ ქართველი კი არა უცხოელი მეცნიერებიც აღიარებენ.

LUKA2010-10-26 06:13:27
თბილისელი სომხები კარგები არიანო რომ ამბობთ,რა თქმა უნდა კარგები ბევრნი არიან,მაგრამ თავის სიკარგე პირველ რიგში თვითონ გამოადგებათ,რომ არ იქნებიან ვის სად უნდა მოუღიტინონ ნეტავ?
ქართველები ერთმანეთს გავუფრთხილდეთ და ზედმეტ ,,ტოლერანტობანას" შევეშვათ.ნახევარმა თბილისელმა ქართველებმა სომხური იციან,გამართული ქართულით მოსაუბრე სომეხი თითზე ჩამოსათვლელია თბილისშიც კი.ჩემი აზრით,ეს არ უნდა მეტყველებდეს საქართველოს მიმართ დიდ პატივისცემაზე და ქვეყნის მიმართ დიდ პასუხისმგებლობაზე.

2010-10-26 16:00:36
კარგები არიან სანამ რამე აირევა. სოხუმშიც კარგები იყვნენ და რა ქნეს???

ზიარელი2010-10-26 23:03:40
1918 წლის დეკემბერში რომ დაგვესხა თავს სომხეთი, ,,ქართველი სომხები'' მზად იყვნენ უკვე შიგნიდან ასარევ-დასარევად, სულზე რომ არ შემოესწრო თბილისში 2000 კახელს. აფხაზეთის სომხები კი არასოდეს ყოფილან კარგები! მართლა არიან კარგი სომხები, იქაც და აქაც, პირადად ვიცნობ რამდენიმე ერევნელ სომეხს, მარა სამწუხაროდ დიდი უმრავლესობა საქართველოს არა თუ ემეგობრება, არამედ უპირველეს მტრად ეკიდება. ამაში დიდი ,,დამსახურება'' მათ ეკლესიას მიუძღვის, არა და ადრე ალიაში წავიკითხე, რომ გრიგორი, მათი პატრიარქი, ვისი მიმდევრებიც არიან, ქართველი (ამაზე სულ გადაირევიან) ყოფილა.

ჰაიკი2010-10-27 04:03:38
" В нас лицемерие появляется еще в утробе матери " Егише Чаренц
Ваше превосходительство, не разрешайте поселение армян на центральных русских землях. Они из такого племени, что прожив несколько десятков лет, начнут кричать на весь мир, что это земля наших отцов и прадедов. А.С.Грибоедов.

-«"Хайки", как армяне сами себя называют, являются единственным народом, изображающим свою историю с помощью тысячи разных мифов и легенд»…..
-«Когда Папа готовится совершить поездку в Эчмиадзин, надо отметить, что этот город является оплотом не только религиозной веры, но и армянского шовинизма»
Эрих Файгл: Австрийский историк, профессор

"… В конце концов армяне превратились в людей хитрых и скрывающих свои помыслы и намерения"
А. Дюма, "Кавказское путешествие":

-«Исторические судьбы армянского народа доказали с неопровержимой точностью полную неспособность этого народа к образованию самостоятельного государства»
-«…доказали полную несостоятельность этого народа в деле восприятия истинных начал высшей цивилизации, т.к. на протяжении нескольких тысячелетий, история не записала ни одного имени в рядах светил наук и искусства»
-«Корыстолюбие, интриги, клятвопреступления, продажность, низкопоклонство кажутся главными национальными особенностями этого племени»
-«…упускали из виду, что имели дело с лукавыми азиатами, испорченными рабством и которых только поверхностно коснулась цивилизация, не говоря уже о том, что нельзя было ожидать никаких реальных выгод от армян, презираемых и ненавидимых всем христианским и мусульманским Востоком»
-«Пропаганда социализма была плодотворна среди армянского городского населения, ибо у горожанина – армянина нет родины, которой он гордился бы, а только горькое сознание, что его народ уже 1300 лет – раб и всеми ненавидимый паразит»
Справка прокурора Эчмиадзинского Синода А.Френкеля к Святейшему Синоду

"Широко использовав лжесвидетельство, армяне из безземельных пришельцев захватили огромные пространства казенных земель"

2010-10-27 04:04:33
კარგი იქნებოდა ზაზა ჯანელიძეს წაეკითხა ეს ყველაფერი

რეზოლომი2010-12-10 00:23:49
თემურ ლენგმა თქვა: ისტორია მე ორ რამეს არ მაპატიებს:
1) ის, რომ მე მსურდა გამენადგურებინა სომხები როგორც ეთნოსი,
2) მეორე კი ის, რომ მე ეს არ გავაკეთე. მართალია სომხებს შორისაც არსებობს კარგები, მაგრამ მთლიანობაში საძაგელი ხალხია. არასდროს გამოხატავენ თავიანთ აზრებს ღიად, ამიტომაც სჩანან კულტურულები, მაგრამ ხელსაყრელ შემთხვევაში ყელს გამოგჭრიან“.

ლელა2013-11-21 16:30:20
რაზეა საუბარი, როცა ყველა ენციკლოპედიაში, მათ შორის ბრიტანიკაში წერია, რომ ქართული ანბანი მესროპ მაშტოცის შექმნილია. იგივეს იმეორებს ინტერნეტში გამოქვეყნებული ბევრი სტატია, არსებობს ვიდეოებიც. სომხები ძალას და ენერგიას არ იშურებენ,რომ საკუთარი ისტორიის და კულტურის განსადიდებლად მიიწერონ ის, რაც მათ არ ეკუთვნით, რაც საზოგადოდ უცხო არ არის ამ ერისთვის. "გიჟ-ვრაცუა" ქართველებს კი გვძინავს და ყურსაც არ ვიბერტყავთ, რა გვენაღვლება, რაც გინდა ეწეროს ბრიტანიკაში. რატომ არ რეაგირებენ ამაზე ჩვენი ენათმეცნიერები? თავმოყვარე ერი ამას მოითმენს?

ქართი2014-12-14 11:43:09
დაანებეთ სომხებს თავი, ისიც ეყოფათ სომხები რომ არიან

დაამატე კომენტარი (მაქსიმუმ 2000 სიმბოლო) |

სახელი (მაქს. 20 სიმბოლო)

ელ–ფოსტა (არ გამოქვეყნდება)



ტოპ ათეული
1. კითხვა, რომელმაც პუტინი ჩაჭრა - უკრაინელი ჟურნალისტი დღის გმირად იქცა
2. მკვლელობა ვარკეთილში - მოკლულია 19 წლის ახალგაზრდა
3. გავისუფთავოთ ნაწლავები ტოქსინებისგან
4. „ეს არის სისულელე“ - რატომ ჩაცხრილეს 24 წლის ნიკა ნატროშვილი? (დეტალები)
5. ქალისა და მამაკაცის შეთავსების ჰოროსკოპი, ასტროლოგიური ნიშნებისათვის
6. მან კოკა–კოლა ქილა შუაზე გაჭრა. რამდენიმე წუთის შემდეგ საოცარი რამ ააწყო! ვერ დაიჯერებთ!
7. ამ ადამიანმა სახლი ბოთლებისგან ააშენა, ნახეთ რა საოცრება გამოვიდა
8. ვანო მერაბიშვილის სახლი გაძარცვეს
9. წულუკიანის მოადგილე ტაბატაძე 12 კილო ჰეროინის მოპარვის საქმეში ფიგურირებს?
10. სოფო ფარცხალაძე: "ხალხი ფიქრობს, დათო საგანელიძის ცოლი მატერიალური კეთილდღეობის გამო გავხდი"
ბლოგები
წე­რი­ლი ჭორ­ვი­ლი­დან: იცი შენ, გლა­ხა რჩე­ვას არ მოგ­ცემ მე, შე­ნი კარ­გი­და­კე­თი­ლი მინ­და...
რეკლამა საიტზე
ტელ.: (+995 32) 2-000-247, 595 58-18-18
599 877-901, 599 877-908
 
2014-11-17
visitor 40 561
visit 51 697
page 81 366
2014-11-18
  6 321
  6 769
  10 011
Array ( [0] => Array ( [0] => 697 [1] => swf [2] => 1 [3] => http://www.crystalbet.com/Pages/AdsRedirect.aspx?banner=8681c3a4-cc48-4c5f-bfc9-883dbb58b66c [4] => 2015-04-04 [5] => 0 [6] => 30 [7] => {"startSecs":15,"Duration":30,"advWidth":1000,"advHeight":150} ) )